Newsy

Tej wiosny najmodniejsze będą błękity, ażury i printy

2014-04-02  |  06:40
Mówi:Pola Madej-Lubera
Funkcja:styliska i doradca wizerunku
  • MP4
  • Wraz ze zbliżającą się wiosną pojawiają się trendy na kolejny sezon w modzie. W tym roku obędzie się bez niespodzianek – popularne będą jasne kolory, wzory kwiatowe oraz nieśmiertelne etno. Królować będzie kolor niebieski oraz przezroczystości.

    Jak pokazały tegoroczne Tygodnie Mody w Londynie, Paryżu i Nowym Jorku, w tym sezonie modne będą jasne kolory – beże, kremy oraz biel, a także proste, wręcz minimalistyczne formy. Na wybiegach największych domów mody pojawiły się również motywy etno i printy, w tym sezonie pod postacią trendu safari, który można było zaobserwować na pokazach Hermes czy Donna Karan. Natomiast Victoria Beckham i Lacoste stawiają w tym sezonie na przezroczystości, w łatwych do noszenia, niefuturystycznych formach.

    Nie ma specjalnych niespodzianek. Zaskoczeniem może być wielki powrót koloru niebieskiego w różnych odcieniach. Od takiego zupełnie pastelowego baby blue po bardzo mocny błękit Yves Klein. To jest taki najmocniejszy, najbardziej wyrazisty trend – ocenia Pola Madej-Lubera, stylistka i doradca wizerunku.

    Motyw kwiatów pojawia się w modzie od dziesiątek lat. Tej wiosny popularne będą wzory w drobne kwiaty, pokrywające cały materiał. Jednak ten deseń jest na tyle uniwersalny, że może sprawdzić się również w innych aranżacjach.

    Każdy może dobrać kwiaty w wersji odpowiedniej dla siebie – mówi Pola Madej-Lubera agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Trudniejszym w noszeniu i bardziej odważnym jest trend cięć laserowych w tkaninach oraz przezroczystości. Ażury mogą mieć dowolne wzory i zastępować zarówno tradycyjne desenie, jak i nowoczesne, geometryczne formy. Przezroczystości pojawiają się natomiast w formie elementów plastikowych, wstawek z winylu lub przezroczystego pleksi.

    Takie nowoczesne tkaniny są modne w ubiorze i pojawiają się też w różnych elementach akcesoriów. Buty tutaj występują w różnych formach, na przezroczystym obcasie, z jakimiś transparentnymi elementami. To jest bardzo fajne i modne w tym sezonie – ocenia stylistka.

    Ponadto, jak co roku, również tej wiosny modne będą sukienki i spódnice, szczególnie te nawiązujące do stylistyki lat 50. i 60.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.