Newsy

Tej wiosny najmodniejsze będą błękity, ażury i printy

2014-04-02  |  06:40
Mówi:Pola Madej-Lubera
Funkcja:styliska i doradca wizerunku
  • MP4
  • Wraz ze zbliżającą się wiosną pojawiają się trendy na kolejny sezon w modzie. W tym roku obędzie się bez niespodzianek – popularne będą jasne kolory, wzory kwiatowe oraz nieśmiertelne etno. Królować będzie kolor niebieski oraz przezroczystości.

    Jak pokazały tegoroczne Tygodnie Mody w Londynie, Paryżu i Nowym Jorku, w tym sezonie modne będą jasne kolory – beże, kremy oraz biel, a także proste, wręcz minimalistyczne formy. Na wybiegach największych domów mody pojawiły się również motywy etno i printy, w tym sezonie pod postacią trendu safari, który można było zaobserwować na pokazach Hermes czy Donna Karan. Natomiast Victoria Beckham i Lacoste stawiają w tym sezonie na przezroczystości, w łatwych do noszenia, niefuturystycznych formach.

    Nie ma specjalnych niespodzianek. Zaskoczeniem może być wielki powrót koloru niebieskiego w różnych odcieniach. Od takiego zupełnie pastelowego baby blue po bardzo mocny błękit Yves Klein. To jest taki najmocniejszy, najbardziej wyrazisty trend – ocenia Pola Madej-Lubera, stylistka i doradca wizerunku.

    Motyw kwiatów pojawia się w modzie od dziesiątek lat. Tej wiosny popularne będą wzory w drobne kwiaty, pokrywające cały materiał. Jednak ten deseń jest na tyle uniwersalny, że może sprawdzić się również w innych aranżacjach.

    Każdy może dobrać kwiaty w wersji odpowiedniej dla siebie – mówi Pola Madej-Lubera agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Trudniejszym w noszeniu i bardziej odważnym jest trend cięć laserowych w tkaninach oraz przezroczystości. Ażury mogą mieć dowolne wzory i zastępować zarówno tradycyjne desenie, jak i nowoczesne, geometryczne formy. Przezroczystości pojawiają się natomiast w formie elementów plastikowych, wstawek z winylu lub przezroczystego pleksi.

    Takie nowoczesne tkaniny są modne w ubiorze i pojawiają się też w różnych elementach akcesoriów. Buty tutaj występują w różnych formach, na przezroczystym obcasie, z jakimiś transparentnymi elementami. To jest bardzo fajne i modne w tym sezonie – ocenia stylistka.

    Ponadto, jak co roku, również tej wiosny modne będą sukienki i spódnice, szczególnie te nawiązujące do stylistyki lat 50. i 60.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.