Newsy

Tomasz Jacyków: Polacy nie potrafią dobrać stroju do okazji

2013-10-11  |  11:00
Tomasz Jacyków skrytykował gust Polaków. Stylista twierdzi, że nie potrafimy dobrać odpowiedniego stroju do sytuacji. – Nie ma równowagi na naszych ulicach. Oczekuje się na przykład dobrego ubrania miejskiego, a z nim jest problem – narzeka.

We wrześniu ukazała się pierwsza książka autorstwa Tomasza Jacykowa "O elegancji i obciachu Polek i Polaków". Swoje dzieło krytyk mody opisuje jako lekką, utrzymaną w żartobliwym tonie gawędę o modzie i o samym sobie.

W książce znajdziemy dużo porad, dużo humoru, trochę sarkazmu. Na pewno jest to książka, która nie pozwoli się nudzić. Ona może trochę złościć, może trochę bawić, natomiast została napisana po to, żeby nam było lżej w życiu – opisuje Jacyków w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Według Jacykowa Polacy w dalszym ciągu mają duży problem z dobraniem stroju do określonej okazji. Stylista zwraca uwagę, że na co dzień ubieramy się niedbale, niepotrzebnie podkreślając niedoskonałości sylwetki.

 – Mężczyźni nie chcą zrezygnować z butów sportowych i trekkingowych na rzecz butów miejskich. Panie powyżej 42. rozmiaru nie chcą zrezygnować z leginsów. Po to jestem ja, żeby mówić, dlaczego fajnie jest niektóre rzeczy zmienić. To, co piszę w swoje książce i to, co proponuję państwu, to jest alternatywa do tzw. "rozmemłania" – tłumaczy Jacyków w typowym dla siebie żartobliwym tonie.

Książka "O elegancji i obciachu Polek i Polaków" to pełna humoru, anegdot i praktycznych wskazówek opowieść o modzie, współczesnym świecie i o samym autorze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.