Newsy

Tomasz Jacyków: Polacy nie potrafią dobrać stroju do okazji

2013-10-11  |  11:00
Tomasz Jacyków skrytykował gust Polaków. Stylista twierdzi, że nie potrafimy dobrać odpowiedniego stroju do sytuacji. – Nie ma równowagi na naszych ulicach. Oczekuje się na przykład dobrego ubrania miejskiego, a z nim jest problem – narzeka.

We wrześniu ukazała się pierwsza książka autorstwa Tomasza Jacykowa "O elegancji i obciachu Polek i Polaków". Swoje dzieło krytyk mody opisuje jako lekką, utrzymaną w żartobliwym tonie gawędę o modzie i o samym sobie.

W książce znajdziemy dużo porad, dużo humoru, trochę sarkazmu. Na pewno jest to książka, która nie pozwoli się nudzić. Ona może trochę złościć, może trochę bawić, natomiast została napisana po to, żeby nam było lżej w życiu – opisuje Jacyków w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Według Jacykowa Polacy w dalszym ciągu mają duży problem z dobraniem stroju do określonej okazji. Stylista zwraca uwagę, że na co dzień ubieramy się niedbale, niepotrzebnie podkreślając niedoskonałości sylwetki.

 – Mężczyźni nie chcą zrezygnować z butów sportowych i trekkingowych na rzecz butów miejskich. Panie powyżej 42. rozmiaru nie chcą zrezygnować z leginsów. Po to jestem ja, żeby mówić, dlaczego fajnie jest niektóre rzeczy zmienić. To, co piszę w swoje książce i to, co proponuję państwu, to jest alternatywa do tzw. "rozmemłania" – tłumaczy Jacyków w typowym dla siebie żartobliwym tonie.

Książka "O elegancji i obciachu Polek i Polaków" to pełna humoru, anegdot i praktycznych wskazówek opowieść o modzie, współczesnym świecie i o samym autorze.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.