Mówi: | Ilona Gajewska |
Funkcja: | specjalista Corporate Marketing & PR |
Firma: | 3M Poland |
Trzy czwarte Polaków korzysta z innowacji w codziennym życiu. Najbardziej cenią te poprawiające bezpieczeństwo
Polacy to naród innowacyjny, a Polska jest krajem, w którym panują dogodne warunki do rozwoju innowacyjnych rozwiązań – tak wynika z „Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014”. Dla badanych innowacyjność oznacza przede wszystkim kreatywność i przedsiębiorczość. Za najważniejsze dziedziny, w których innowacyjność jest niezbędna, zdecydowana większość respondentów uznała bezpieczeństwo i zdrowie.
Z „Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014” wynika, że co trzeci Polak uważa, że jest osobą innowacyjną. Tak postrzegają siebie głównie ludzie młodzi, z wyższym wykształceniem. Aż 66 proc. badanych twierdzi, że jesteśmy innowacyjni jako naród. Dla badanych innowacyjność to przede wszystkim kreatywność, oryginalność i przedsiębiorczość. Na dalszych miejscach badani wymienili pewność siebie, odwagę i dociekliwość. 75 proc. badanych przyznało, że produkty innowacyjne pomagają w codziennym życiu, a 81 proc. stwierdziło, że dzięki nim można oszczędzić czas.
– Polacy dostrzegają wartość innowacji w codziennym życiu i uważają, że innowacyjne są nie tylko rozwiązania technologiczne, informatyczne, lecz także te zwykłe, które spotykają na co dzień. Wymieniają takie produkty, jak folia odblaskowa, stetoskop elektroniczny, opatrunki pooperacyjne czy maski przeciwpyłowe. To potwierdza, że dla Polaków bardzo ważne jest bezpieczeństwo i ochrona zdrowia. W tych obszarach przykładają szczególną wagę do tego, żeby produkty były innowacyjne i żeby było ich jak najwięcej – mówi agencji informacyjnej Newseria Ilona Gajewska z 3M Poland.
Za najważniejsze dziedziny życia, w których innowacje są niezbędne, Polacy uznają zdrowie i bezpieczeństwo. 88 proc. badanych uważa, że nowoczesne rozwiązania pozwalają na lepszą opiekę nad pacjentami. 85 proc. badanych zadeklarowało, że innowacje poprawiają ich poczucie bezpieczeństwa. Najważniejsze osiągnięcia w tym zakresie to – zdaniem badanych – m.in. pasy bezpieczeństwa.
– Polacy zwracają uwagę na innowacyjne produkty w codziennym życiu. Innowacje mają przede wszystkim ułatwiać życie i spowodować, że będzie ono bezpieczniejsze. Przeciętny Polak spotyka się z takimi innowacyjnymi produktami aż 17 razy w ciągu dnia, tylko często o tym nie wie – mówi Ilona Gajewska.
Ponad 50 proc. respondentów w „Raporcie 3M Innowacyjny Polak 2014” zwraca uwagę na to, że w Polsce panuje klimat sprzyjający rozwojowi innowacyjności. W opinii badanych najważniejszą rolę w rozwoju innowacyjności powinien pełnić sojusz władz publicznych ze światem nauki.
– Cytując profesora Czapińskiego, można powiedzieć, że w drodze od pomysłu indywidualnego do przemysłu i do sukcesu takich firm, jak na przykład 3M, bardzo ważne jest, żeby nie zapomnieć o współpracy i zaufaniu. Technologie i innowacje nie znają granic i tylko od nas zależy, jak je wykorzystamy i jak będziemy skutecznie współpracować – mówi Ilona Gajewska.
Zdaniem badanych największym problemem w Polsce jest brak funduszy. Ponad 60 proc. respondentów uznało to za czynnik hamujący rozwój innowacyjności, a także ograniczający możliwości korzystania z nowoczesnych zdobyczy techniki.
Czytaj także
- 2025-03-18: Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-11-08: Komisja Europejska stwierdziła poprawę stanu praworządności w UE. Ruszyła kampania informacyjna na ten temat
- 2024-09-26: Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
Piosenkarka zaznacza, że Sławomir od jakiegoś czasu na 19 marca przygotowuje muzyczny prezent dla fanów. Tym razem będzie to singiel „Helena”. To już także ostatnia prosta przed premierą płyty „Cudowronek”, która ukaże się już niebawem. Jak podkreśla Kajra, znajdzie się na niej 16 utworów w starym, dobrym stylu jej męża, gwiazdy rock polo.
Firma
Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Żywienie
Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami

Celebrytka nie ukrywa, że dodatkowe kilogramy przysporzyły jej w życiu wielu problemów. Zaczęło się już w liceum, kiedy czuła się gorsza i brzydsza od swoich szczuplejszych koleżanek adorowanych przez rówieśników. Później, gdy stała się rozpoznawalna dzięki programowi „Gogglebox. Przed telewizorem”, swoje trzy grosze dołożyli jeszcze hejterzy i niełatwo było się jej uporać z obraźliwymi komentarzami.