Newsy

Twórcy filmu „Facet (nie)potrzebny od zaraz”: to nie jest głupawa komedia romantyczna

2014-02-12  |  11:55
Mówi:Weronika Migoń (reżyser)
Katarzyna Maciąg (aktorka)
Anna Czartoryska (aktorka)
  • MP4
  • W Walentynki na ekrany kin wchodzi film „Facet (nie)potrzebny od zaraz” z Katarzyną Maciąg, Joanną Kulig i Krzysztofem Globiszem w rolach głównych. Twórcy podkreślają, że ich projekt, choć opowiada o miłości, nie jest kolejną naiwną komedią romantyczną.

    W Polsce filmy są albo bardzo jasne, albo bardzo ciemne. Nie ma kina środka. Myślę, że to jest film o prawdziwych ludziach i o prawdziwych emocjach. Opowiadamy o rzeczach poważnych w sposób lekki. Chciałam zrobić film, który jest o współczesnych dziewczynach. Każdy z nas kiedyś był Zosią, wszystko jedno, czy jest kobietą, czy mężczyzną. Każdy miał w swoim życiu moment refleksji. Tak powstał pomysł na film, który opowiadałby o tym, co jest wokół nas, ale w sposób refleksyjny – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Weronika Migoń, reżyserka filmu.

    Główna bohaterka filmu, 30-letnia Zosia zostaje porażona piorunem i rozstaje się z narzeczonym. Kobieta za namową przyjaciółki postanawia przewartościować swoje życie i spotkać się z byłymi partnerami, by dowiedzieć się czegoś więcej o sobie i o swoich związkach.

    To, na co decyduje się Zosia, wydaje się dość ryzykowne. Sama do końca nie wie, dlaczego chce spotkać się ze swoimi byłymi chłopakami i czy coś to zmieni w jej życiu. Wydaje mi się jednak, że cała ta podróż kończy się dla niej happy endem. Jest o wiele szczęśliwsza niż na początku tego filmu – ocenia postać Zosi wcielająca się w nią Katarzyna Maciąg.

    Zupełnym przeciwieństwem Zosi jest jej koleżanka z czasów liceum, Ania, grana przez Annę Czartoryską. Przyjaciółka ma obiecującą karierę oraz narzeczonego, z którym planuje ślub.

    Wydaje się, że życie Ani to taka wznosząca się fala. Potem jednak okazuje się, pewnie ku satysfakcji widzów, że w życiu bywa różnie i taki los może się zawsze odwrócić. Nie odnosiłam się do mojego wizerunku grając tę postać, choć łączy nas fakt, że obydwie planowałyśmy ślub. Chciałam przede wszystkim opowiedzieć o dziewczynach, które są bardzo skoncentrowane na sobie i nie dostrzegają innych. Próbowałam te cechy wyolbrzymić i stworzyć z nich małą karykaturę – mówi Anna Czartoryska.

    „Facet (nie)potrzebny od zaraz” trafi do kin w piątek 14 lutego.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.