Newsy

Ewa Jakubiec (Miss Polonia 2023): Od trzech lat pracuję w klinice medycyny estetycznej i wiążę z tym swoją przyszłość. Pomagam pacjentom zmagającym się z łysieniem

2023-09-14  |  06:27

Miss Polonia 2023 zdaje sobie sprawę z tego, że tytuł i korona otwierają drzwi do kariery, dają wiele możliwości, pomagają zaistnieć w show biznesie i przynoszą nowe wyzwania zawodowe. Ewa Jakubiec podkreśla jednak, że jej samej największą satysfakcję dają projekty związane z pielęgniarstwem i medycyną estetyczną. Przyznaje też, że gdyby tak jak inne Miss dostała propozycję pracy w telewizji, to na pewno poważnie by ją rozważyła.

– Można zobaczyć na karierę np. Marceliny Zawadzkiej i Izabelli Krzan, tak więc na pewno nie mówię nie. Swoją przyszłość chciałabym jednak wiązać ze zdrowiem i z moim zawodem, czyli pielęgniarki. Nie mówię nie, ale można by było to fajnie połączyć, czyli np. jakiś program medyczny, w którym mogłabym zostać jakimś ekspertem. Myślę, że taka forma byłaby fajnym połączeniem – mówi agencji Newseria Lifestyle Ewa Jakubiec.

Miss Polonia 2023 jest pielęgniarką. Na tym dyplomie nie zamierza jednak kończyć swojej edukacji.

– Nadal się uczę, jestem w trakcie specjalizacji anestezjologicznej. Od trzech lat pracuję również w klinice medycyny estetycznej i wiążę swoją przyszłość właśnie z moim zawodem. Jest to bardzo satysfakcjonująca praca. W przyszłości może założyłabym też swoją klinikę – mówi.

Ewa Jakubiec przekonuje, że lubi to, co robi, a satysfakcja jest jeszcze większa, kiedy może komuś pomóc pozbyć się problemów i pacjenci wychodzą od niej zadowoleni.

– Pomagam ludziom w kwestii transplantacji włosów, mam u siebie pacjentów z łysieniem androgenowym, pisałam pracę właśnie na temat jakości ich życia. Szczególnie u młodych mężczyzn łysienie powoduje, że czują się nieatrakcyjnie. Wpływa to negatywnie na ich karierę, na związek, więc wiem, jak to jest bardzo ważna sprawa, i tym właśnie chciałabym się zajmować nadal – mówi.

Jak zauważa Miss Polonia 2023, medycyna estetyczna to prężnie rozwijająca się gałąź medycyny, oferująca coraz skuteczniejsze i zaawansowane zabiegi upiększające dla kobiet i mężczyzn. Ważne jest jednak, żeby podchodzić do nich z rozsądkiem i dobierać je pod kątem określonych potrzeb.

– Medycyna estetyczna jest mi bliska, ponieważ pracuję w tej branży i uważam, że jeśli komuś są potrzebne jakieś poprawki, czy ktoś ma jakieś kompleksy, które chciałby zlikwidować, to jest to najłatwiejsze rozwiązanie. Zwracam jednak uwagę, żeby efekt tych zabiegów był jak najbardziej naturalny – dodaje Ewa Jakubiec.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.