Mówi: | Kamila Szczawińska |
Funkcja: | modelka |
Kamila Szczawińska: Nie można mówić o prawidłowej pielęgnacji cery, jeżeli źle się odżywiamy i nie uprawiamy sportu. Ważne jest holistyczne podejście
Zdaniem modelki, aby pielęgnacja skóry twarzy była maksymalnie skuteczna, należy zadbać o nią również od wewnątrz. Same kosmetyki nie są w stanie zapewnić wymarzonego efektu – odpowiednio nawilżyć i odżywić cerę. Równie ważne są jadłospis i regularna aktywność fizyczna. Kamila Szczawińska wierzy w dobroczynne działanie produktów pochodzenia naturalnego. Przyznaje, że wybierając preparaty do pielęgnacji, uważnie sprawdza ich skład. Chce mieć pewność, że składniki pozytywnie wpłyną na jej organizm.
Okres pandemii koronawirusa modelka spędza ze swoją najbliższą rodziną na południu Hiszpanii, gdzie od jakiegoś czasu mieszka. Przyznaje, że mimo przerwy od pracy nie może narzekać na nudę.
Modelka wzięła ostatnio udział w wideospotkaniu zorganizowanym przez markę tołpa na temat nowej linii kosmetyków tołpa pure trends. Według niej w branży beauty widać wyraźny wzrost zainteresowania składnikami pochodzenia naturalnego.
– Obecnie w branży kosmetycznej następuje powrót do natury. Korzysta się z tego, co daje Ziemia. Im bardziej ekologiczne jest podejście producenta, tym większym uznaniem cieszy się produkt. W konsekwencji wykorzystuje się zarówno tradycyjne receptury, jak i na przykład tajniki ajurwedy. Pielęgnacja zaczyna być rytuałem, dzięki któremu możemy się zrelaksować i odprężyć – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Kamila Szczawińska..
Kosmetyczna rewolucja ekologiczna, która zdaniem Szczawińskiej znacząco wpłynie na kształt branży w przyszłości, związana jest również ze zmianą nawyków zakupowych społeczeństwa. Konsumenci z roku na rok stają się coraz bardziej wymagający. To powoduje, że producenci muszą dopasowywać się do nowych standardów, by sprostać wysokim oczekiwaniom klientów.
– Moi znajomi podczas wyboru kosmetyków zwracają uwagę na to, z czego są wykonane i w jakim opakowaniu się znajdują. Ja również uwielbiam, gdy krem jest pięknie zapakowany. Jestem „gadżeciarą”, więc detale są dla mnie bardzo istotne. Ważne jest również, aby opakowanie można było poddać recyklingowi. Poza tym dbam, by kosmetyki, z których korzystam, zawierały jak najwięcej naturalnych składników i nie były testowane na zwierzętach – zwraca uwagę modelka.
Kamila Szczawińska z racji wykonywanego zawodu dużą uwagę przywiązuje do kondycji swojej skóry. Tłumaczy, że aby cieszyć się zdrową i nawilżona cerą, trzeba dbać o nią kompleksowo. Niezwykle istotna jest również systematyczność.
– Bardzo ważne jest holistyczne podejście do pielęgnacji. Musimy zwracać uwagę nie tylko na to, co nakładamy na skórę, lecz również na codzienną dietę. Trudno bowiem osiągnąć wymarzony efekt, działając jedynie zewnętrznie. Nie można mówić o prawidłowej pielęgnacji cery, jeżeli źle się odżywiamy i nie uprawiamy sportu. Musimy uważać na to, czym karmimy organizm – mówi.
Kondycja cery wiele mówi o ogólnym stanie zdrowia. Dzięki zbilansowanej diecie dopasowanej do indywidualnych potrzeb organizmu można bowiem spowolnić proces starzenia się skóry. Pomagają w tym niektóre produkty odżywcze. Modelka tłumaczy, że warto czytać skład preparatów kosmetycznych, które wybieramy. Świadomość tego, co korzystnie wpływa na nasz wygląd i samopoczucie, jest bowiem kluczem do sukcesu.
– Bardzo popularne są obecnie tak zwane superfoods. Wszyscy mówią o zaletach spożywania orzechów, borówek czy awokado. Dietetycy tłumaczą, jak ważne jest, aby nasza dieta była bogata w te produkty. Producenci kosmetyczni wyszli naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i również zaczęli stosować superfoods. Specyfiki, które je zawierają, wspaniale wpływają na kondycję skóry – ujędrniają, nawilżają i powodują, że jest miękka przez wiele godzin – zauważa Kamila Szczawińska.
Czytaj także
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-04-25: Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
- 2025-03-14: Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen
- 2025-03-17: Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.