Newsy

Maja Sablewska: Czułam się wypalona, przeszłam terapię. Zaczęłam inwestować w siebie, w swoją psychikę i świadomość

2024-12-02  |  06:16

W ocenie stylistki w obecnych czasach wizerunek nabrał ogromnego znaczenia w codziennym życiu, a to, jak postrzega nas otoczenie, w dużej mierze jest właśnie efektem pierwszego wrażenia. Dlatego też, zdaniem Mai Sablewskiej, dbanie o własny wygląd powinno być domeną każdej kobiety, a nie tylko gwiazd. I nie warto się przejmować negatywnymi opiniami innych, bo słowa krytyki najczęściej padają z ust osób zakompleksionych. Ważne, by samemu się dobrze czuć w swoim ciele. Jej samej pomogła to zrozumieć terapia.

Stylistka obserwuje, że w czasach, w których żyjemy, warto kreować swój wizerunek, bo odpowiedni wygląd to duży krok na drodze do osiągnięcia sukcesu.

– Jak 11 lat temu zaczęłam robić metamorfozy i powiedziałam, że chcę zadbać o wizerunek Polek i Polaków, to wtedy usłyszałam, że w zasadzie wizerunek to przecież tylko gwiazdy mają. A ja pomyślałam sobie: no właśnie nie, ja bym chciała, żeby o wizerunek mogła zadbać każda kobieta, żeby była świadoma tego, że jednak będą nas oceniać po tej przysłowiowej „okładce”​ i ważne jest to, żebyśmy dobrze się czuły we własnym ciele. Teraz wydaje mi się, że mimo tych wszystkich stereotypów faktycznie podejście do wizerunku i do tego, żeby dobrze wyglądać, mocno się zmieniło – mówi agencji Newseria Lifestyle Maja Sablewska.

Stylistka zauważa, że kobiety chcą wyglądać lepiej, dlatego inwestują w profesjonalną pielęgnację włosów i skóry, w zabiegi medycyny estetycznej, a także zwracają uwagę na to, co na siebie zakładają. Jej zdaniem to dobry kierunek i trzeba podążać właśnie w tę stronę, nie zważając na opinie innych, bo w otoczeniu zawsze znajdzie się ktoś, komu coś się nie spodoba.

– Jak akceptujesz siebie i swój wygląd, to w zasadzie wcale nie powinno cię interesować to, co mówią inni ludzie, bo bardzo często ta ocena wynika z kompleksów osoby oceniającej. Ludzie oceniają przez swój pryzmat, a nie na podstawie tego, co tak naprawdę widzą. Wydaje mi się, że w tych czasach powinniśmy też pracować nad sobą, nie tylko nad ciałem i wyglądem, ale też nad psychiką, bo bardzo często to nie idzie w parze. Te wszystkie ruchy typu body positive i tak dalej muszą funkcjonować, żeby ludzie czuli się zaopiekowani – mówi.

Maja Sablewska twierdzi, że na krytykę szczególnie narażone są osoby, które chcą opóźnić efekty starzenia się i decydują się na jakąś korektę. I choć efekt im samym może dodać pewności siebie i poprawić samopoczucie, to nie zawsze przypada do gustu innym.

– Oczywiście tolerujmy to, że każdy może mieć swoje, odmienne od naszego zdanie, ale w tym wszystkim zadbajmy o siebie, bo to jest bardzo istotne. Przecież kanony estetyki są różne, komuś może się coś podobać, a komuś nie. Ja sama po sobie wiem, że gdybym nie zadbała o siebie w odpowiednim momencie, pewnie dzisiaj byśmy tu nie rozmawiały – mówi.

Maja Sablewska podkreśla, że w pewnym momencie swojego życia musiała sobie powiedzieć stop i zrobić reset. Dzięki temu zrozumiała, że najpierw musi zadbać o swój dobrostan psychiczny, a dopiero później będzie gotowa do tego, by inspirować inne kobiety do zmian. Wiele bowiem zależy właśnie od naszego postrzegania samych siebie.

– Przede wszystkim przeszłam terapię, zrobiłam sobie przerwę od swojego programu dla poprzedniej stacji, bo czułam się wypalona. Zaczęłam pracować nad sobą, inwestować w siebie, w swoją psychikę, w swoją świadomość i przez to, że pracowałam nad tym, wiele rzeczy się zmieniło. Przede wszystkim zmieniło się moje podejście i wydaje mi się, że teraz mam dobry czas na robienie metamorfoz, na to, żeby pomagać kobietom, bez względu na to, czy są starsze, czy młodsze ode mnie – mówi.

W kontekście młodszego pokolenia, nazywanego pokoleniem Z, stylistka uważa, że ich pragnienie zmiany świata oczywiście jest godne podziwu, ale dobrze byłoby zacząć transformację od samego siebie.

– Ja myślę, że kolejne pokolenia, jakkolwiek je nazywać, będą zmieniały świat, tylko że w tych czasach ludzie chcą zmieniać świat, a nie chcą zmieniać siebie. I to jest coś, co jest złą kolejnością, bo żeby zmieniać świat, powinniśmy zacząć od siebie. W przeciwnym razie to się może nie udać – dodaje.

Nowy sezon programu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” można oglądać w każdy czwartek o godzinie 21:00 na kanale Polsat Café.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.