Mówi: | Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Magdalena Rusiecka, dyrektor ds. zasobów ludzkich Sephora Maja Sablewska, kreatorka wizerunku |
Makijaż i strój kluczowe podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Co trzeci pracodawca decyduje o przyjęciu pracownika po 90 sekundach spotkania
Z badań Undercover Recruiter wynika, że 33 proc. pracodawców już w przeciągu pierwszych 90 sekund rozmowy kwalifikacyjnej wie, czy zatrudni danego kandydata. Na ich decyzję ogromny wpływ ma wizerunek potencjalnego pracownika, czyli strój, makijaż i komunikacja niewerbalna. Warto więc zarówno w stroju, jak i makijażu postawić na minimalizm.
Zdaniem Mai Sablewskiej nie ma uniwersalnego dress code'u na rozmowy kwalifikacyjne, a ubiór powinien być dostosowany do stanowiska – w branżach kreatywnych mile widziane będą oryginalne stylizacje, w pozostałych przypadkach lepiej postawić jednak na klasyczną elegancję. Strój nie powinien być jednak całkowicie formalny, kandydat pozbawia się bowiem wówczas autentyczności.
– Jeżeli idziemy na rozmowę o pracę do Sephory, do szkolnego sklepiku lub do biblioteki, to w każdym z tych miejsc odpowiednie są zupełnie inne outfity. Jeżeli na rozmowę o pracę do Sephory pójdziemy w garsonce, tak to, jakbyśmy poszli na rozmowę o pracę do banku, dlatego tej pracy prawdopodobnie nie dostaniemy, bo pozbędziemy się swoich fajnych cech. Ubiór trzeba połączyć ze swoją osobowością – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maja Sablewska.
Zdaniem stylistki kluczem do sukcesu jest minimalizm, zwłaszcza w kwestii biżuterii i dodatków – tych powinno być jak najmniej. Dobrym pomysłem będzie także ograniczenie się do maksymalnie trzech kolorów i odpowiednie ich zestawienie. Ona sama ma kilka trików, które zawsze świetnie się sprawdzają.
– Warto założyć jaśniejszą rzecz jako bazę do ubrania, np. białą koszulę, i do tego ciemniejszą marynarkę. Kolejna rzecz bardzo dobra to ciemniejszy dół i jaśniejsza góra. Zawsze, nawet jeśli jesteśmy trochę zmęczeni, to jaśniejsza góra odbija światło od naszej twarzy, a tym samym wyglądamy na mniej zmęczonych – mówi Maja Sablewska.
Makijaż na tę okazję powinien być subtelny i stonowany i powinien stanowić jedynie uzupełnienie stroju. Najlepiej sprawdzi się makijaż biznesowy stworzony przez angielskich ekspertów. Podzielili oni twarz kobiety na dwa trójkąty: osobisty i menadżerski. W makijażu biznesowym istotne znaczenie ma trójkąt menadżerski, rozciągający się od czubka nosa do zewnętrznych kącików oczu. Centralnym punktem makijażu są oczy – podkreślone jasnym cieniem z mocno wytuszowanymi rzęsami. Usta powinny być jedynie muśnięte pomadką w delikatnych odcieniach beżu lub brzoskwini.
– Mocno podkreślone oczy sprawią, że złapiemy kontakt wzrokowy z potencjalnym rozmówcą i dzięki temu poprowadzimy prawidłowo rozmowę. Natomiast w momencie, kiedy podkreślimy usta, to podkreślimy tzw. trójkąt osobisty zarezerwowany dla makijażu koktajlowego, stosowanego po godzinie siedemnastej – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.
Wykonanie takiego makijażu może nastręczać trudności, dlatego marka Sephora zdecydowała się na nowy projekt edukacyjny „Przygotuj się do rekrutacji". Jest to cykl warsztatów organizowanych w Akademii Leona Koźmińskiego, podczas których uczestnicy poznają tajniki makijażu biznesowego krok po kroku i nauczą się go samodzielnie wykonywać. Podczas spotkań eksperci doradzą także, jak wykreować swój wizerunek za pomocą stroju.
– Osoby zainteresowane mają możliwość zrobienia zdjęcia w tym profesjonalnym makijażu, a następnie przechodzą do etapu zadawania pytań naszym rekruterom, którzy chętnie odpowiedzą na pytania dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej i podpowiedzą, co jest pod czas niej istotne – mówi Magdalena Rusiecka, dyrektor ds. zasobów ludzkich w Sephora.
Warsztaty „Przygotuj się do rekrutacji” to część projektu Sephora University. Jeszcze do niedawna ten program szkoleniowy skierowany był wyłącznie do pracowników perfumerii Sephora, teraz po raz pierwszy dedykowany jest także klientom marki.
Czytaj także
- 2024-07-02: Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
- 2024-06-19: Ojcowie coraz częściej wykorzystują urlopy rodzicielskie. Wciąż jednak wiele zależy od podejścia pracodawców
- 2024-07-04: Cyfrowe bliźniaki rewolucjonizują szereg obszarów gospodarki. Skorzysta na tym nie tylko przemysł, ale również medycyna
- 2024-06-07: Fala zwolnień grupowych budzi obawy o konkurencyjność polskiego rynku. Spodziewana duża reorganizacja w działaniu firm
- 2024-06-14: Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB
- 2024-05-22: Joanna Przetakiewicz: Podczas kampanii wyborczej kobietom wiele obiecano. Jak na razie nie widać rezultatów i jest duże rozczarowanie
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-05-06: Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
- 2024-05-27: Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy
- 2024-04-16: Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Konsument
![](/files/1922771799/murawski-gniazdownicy-foto-1,w_274,_small.jpg)
Co trzecia osoba w wieku 25–34 lata nadal mieszka z rodzicami. Większość gniazdowników pracuje
1,7 mln, czyli 33 proc., młodych Polaków to tzw. gniazdownicy. – To osoby w wieku od 25 do 34 lat, które nadal mieszkają z rodzicami, nie posiadają własnych dzieci, współmałżonka, nie są również po rozwodzie lub nie są wdowcami – tłumaczy Paweł Murawski, konsultant z Głównego Urzędu Statystycznego. Zjawisko to jest silniejsze wśród mężczyzn i na obszarach mniej zaludnionych. W dużych miastach i aglomeracjach odsetek gniazdowników jest znacznie niższy.
Media
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
![](/files/1922771799/el-gendy-wstawanie-foto,w_133,_small.jpg)
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](/files/1922771799/zdrowie-ukraincy-foto_1,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.