Newsy

Makijaż i strój kluczowe podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Co trzeci pracodawca decyduje o przyjęciu pracownika po 90 sekundach spotkania

2016-04-26  |  06:30
Mówi:Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora

Magdalena Rusiecka, dyrektor ds. zasobów ludzkich Sephora

Maja Sablewska, kreatorka wizerunku

  • MP4
  • Z badań Undercover Recruiter wynika, że 33 proc. pracodawców już w przeciągu pierwszych 90 sekund rozmowy kwalifikacyjnej wie, czy zatrudni danego kandydata. Na ich decyzję ogromny wpływ ma wizerunek potencjalnego pracownika, czyli strój, makijaż i komunikacja niewerbalna. Warto więc zarówno w stroju, jak i makijażu postawić na minimalizm. 

    Zdaniem Mai Sablewskiej nie ma uniwersalnego dress code'u na rozmowy kwalifikacyjne, a ubiór powinien być dostosowany do stanowiska – w branżach kreatywnych mile widziane będą oryginalne stylizacje, w pozostałych przypadkach lepiej postawić jednak na klasyczną elegancję. Strój nie powinien być jednak całkowicie formalny, kandydat pozbawia się bowiem wówczas autentyczności.

    Jeżeli idziemy na rozmowę o pracę do Sephory, do szkolnego sklepiku lub do biblioteki, to w każdym z tych miejsc odpowiednie są zupełnie inne outfity. Jeżeli na rozmowę o pracę do Sephory pójdziemy w garsonce, tak to, jakbyśmy poszli na rozmowę o pracę do banku, dlatego tej pracy prawdopodobnie nie dostaniemy, bo pozbędziemy się swoich fajnych cech. Ubiór trzeba połączyć ze swoją osobowością – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maja Sablewska.

    Zdaniem stylistki kluczem do sukcesu jest minimalizm, zwłaszcza w kwestii biżuterii i dodatków – tych powinno być jak najmniej. Dobrym pomysłem będzie także ograniczenie się do maksymalnie trzech kolorów i odpowiednie ich zestawienie. Ona sama ma kilka trików, które zawsze świetnie się sprawdzają.

    Warto założyć jaśniejszą rzecz jako bazę do ubrania, np. białą koszulę, i do tego ciemniejszą marynarkę. Kolejna rzecz bardzo dobra to ciemniejszy dół i jaśniejsza góra. Zawsze, nawet jeśli jesteśmy trochę zmęczeni, to jaśniejsza góra odbija światło od naszej twarzy, a tym samym wyglądamy na mniej zmęczonych – mówi Maja Sablewska.

    Makijaż na tę okazję powinien być subtelny i stonowany i powinien stanowić jedynie uzupełnienie stroju. Najlepiej sprawdzi się makijaż biznesowy stworzony przez angielskich ekspertów. Podzielili oni twarz kobiety na dwa trójkąty: osobisty i menadżerski. W makijażu biznesowym istotne znaczenie ma trójkąt menadżerski, rozciągający się od czubka nosa do zewnętrznych kącików oczu. Centralnym punktem makijażu są oczy – podkreślone jasnym cieniem z mocno wytuszowanymi rzęsami. Usta powinny być jedynie muśnięte pomadką w delikatnych odcieniach beżu lub brzoskwini.

    Mocno podkreślone oczy sprawią, że złapiemy kontakt wzrokowy z potencjalnym rozmówcą i dzięki temu poprowadzimy prawidłowo rozmowę. Natomiast w momencie, kiedy podkreślimy usta, to podkreślimy tzw. trójkąt osobisty zarezerwowany dla makijażu koktajlowego, stosowanego po godzinie siedemnastej – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

    Wykonanie takiego makijażu może nastręczać trudności, dlatego marka Sephora zdecydowała się na nowy projekt edukacyjny „Przygotuj się do rekrutacji". Jest to cykl warsztatów organizowanych w Akademii Leona Koźmińskiego, podczas których uczestnicy poznają tajniki makijażu biznesowego krok po kroku i nauczą się go samodzielnie wykonywać. Podczas spotkań eksperci doradzą także, jak wykreować swój wizerunek za pomocą stroju.

    Osoby zainteresowane mają możliwość zrobienia zdjęcia w tym profesjonalnym makijażu, a następnie przechodzą do etapu zadawania pytań naszym rekruterom, którzy chętnie odpowiedzą na pytania dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej i podpowiedzą, co jest pod czas niej istotne – mówi Magdalena Rusiecka, dyrektor ds. zasobów ludzkich w Sephora.

    Warsztaty „Przygotuj się do rekrutacji” to część projektu Sephora University. Jeszcze do niedawna ten program szkoleniowy skierowany był wyłącznie do pracowników perfumerii Sephora, teraz po raz pierwszy dedykowany jest także klientom marki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Transport

    W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

    Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

    Medycyna

    Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

    Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.

    Gwiazdy

    Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

    Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.