Mówi: | Caroline Wilding |
Funkcja: | associate director |
Firma: | EMEA; producent kosmetyków KAO, John Frieda |
Najczęstszy błąd popełniany przez Polki w pielęgnacji włosów: dobór kosmetyków nieodpowiednich do rodzaju włosów
Różne rodzaje włosów tak jak różne typy cery wymagają zupełnie innych kosmetyków. Jest to szczególnie ważne przy włosach cienkich, które łatwo niepotrzebnie obciążyć, stosując zbyt bogate odżywki, a także przesadzając z ilością produktów do stylizacji.
– Ważne jest, abyśmy stosowali produkty zawierające składniki pomagające chronić włosy, nawilżając je i przywracając je z powrotem do życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Caroline Wilding, przedstawicielka firmy produkującej kosmetyki John Frieda.
Codzienna stylizacja, koloryzacje oraz częste stosowanie suszarek, lokówek czy też prostownic mają niekorzystny wpływ na kondycję włosów – uszkadzają je i wysuszają. Dlatego w codziennej pielęgnacji konieczne jest stosowanie produktów, które posiadają składnik chroniący włos przed ciepłem.
– Aplikujcie je na włosy przed rozpoczęciem suszenia i stylizacji. Próbujcie również unikać zbytniego obciążania włosów kosmetykami, zwłaszcza gdy macie cienkie włosy, ponieważ w ten sposób nie będziecie w stanie uzyskać efektu naturalnej objętości – radzi Caroline Wilding.
Kondycję włosów znacznie poprawia regularne stosowanie odżywek i masek regenerujących. Kosmetyki powinny być dopasowane do rodzaju włosów i stopnia ich zniszczenia. Warto zainwestować w kosmetyki droższe i bardziej skuteczne.
– Intensywne maski regenerujące i odżywki różnią się od siebie. Zazwyczaj odżywki są nieco lżejsze i nadają się do częstszego stosowania. W salonie Johna Friedy zalecamy stosowanie odżywek przy każdym myciu włosów, ponieważ poprawia to ich kondycję i nawilża je. Wiele zależy od rodzaju włosów, bo może okazać się, że stosowanie odżywki przy każdym myciu zbytnio je obciąża. Jeśli chodzi o maski do włosów są one znacznie bardziej intensywne. Są one zaprojektowane tak, by stosować je mniej więcej raz w tygodniu w celu zregenerowania uszkodzonych i wysuszonych włosów – wyjaśnia Caroline Wilding.
Fryzjerzy podkreślają, że zupełnie nie sprawdzają się kosmetyki typu 2 w 1 lub uniwersalne, w dużych butlach dla całej rodziny. Przed zakupem warto więc czytać etykiety, żeby wiedzieć, jakie dany kosmetyk ma działanie i z jakich składników został zrobiony. Zupełnie innych kosmetyków wymagają włosy suche i łamliwe, a innych przetłuszczające się.
– Ważne jest postępowanie zgodnie z instrukcjami na opakowaniu. Jeśli producent zaleca użycie określonej ilości, stosujmy się do tego. Oczywiście włosy każdej kobiety są inne, ale zacznijmy od instrukcji z opakowania, sprawdźmy czy nam odpowiadają, a dopiero później eksperymentujmy – podkreśla Caroline Wilding.
Styliści radzą także, by systematycznie – najlepiej co trzy miesiące – podcinać końcówki włosów. To pozwoli zachować im zdrowy wygląd.
Czytaj także
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-05-30: Środowisko medyczne chce większych kar za napaść na pracowników ochrony zdrowia. Zjawisko agresji słownej i fizycznej się nasila
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-05-16: Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
- 2025-04-25: Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-05-06: Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.