Newsy

Najczęstszy błąd popełniany przez Polki w pielęgnacji włosów: dobór kosmetyków nieodpowiednich do rodzaju włosów

2014-05-30  |  06:40
W pielęgnacji i stylizacji włosów najważniejszy jest dobór właściwych kosmetyków, które będą dostosowane do ich rodzaju. Kluczową rolę, zwłaszcza w pielęgnacji włosów cienkich i zniszczonych, odgrywają maski regenerujące, intensywne odżywki i mgiełki zapobiegające wysuszaniu. Systematyczna domowa pielęgnacja i ochrona przed słońcem sprawi, że włosy będą zdrowe, lśniące i odpowiednio nawilżone.

Różne rodzaje włosów tak jak różne typy cery wymagają zupełnie innych kosmetyków. Jest to szczególnie ważne przy włosach cienkich, które łatwo niepotrzebnie obciążyć, stosując zbyt bogate odżywki, a także przesadzając z ilością produktów do stylizacji.

 – Ważne jest, abyśmy stosowali produkty zawierające składniki pomagające chronić włosy, nawilżając je i przywracając je z powrotem do życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Caroline Wilding, przedstawicielka firmy produkującej kosmetyki John Frieda.

Codzienna stylizacja, koloryzacje oraz częste stosowanie suszarek, lokówek czy też prostownic mają niekorzystny wpływ na kondycję włosów – uszkadzają je i wysuszają.  Dlatego w codziennej pielęgnacji konieczne jest stosowanie produktów, które posiadają składnik chroniący włos przed ciepłem.

–  Aplikujcie je na włosy przed rozpoczęciem suszenia i stylizacji. Próbujcie również unikać zbytniego obciążania włosów kosmetykami, zwłaszcza gdy macie cienkie włosy, ponieważ w ten sposób nie będziecie w stanie uzyskać efektu naturalnej objętości – radzi Caroline Wilding.

Kondycję włosów znacznie poprawia regularne stosowanie odżywek i masek regenerujących. Kosmetyki powinny być dopasowane do rodzaju włosów i stopnia ich zniszczenia. Warto zainwestować w kosmetyki droższe i bardziej skuteczne.

Intensywne maski regenerujące i odżywki różnią się od siebie. Zazwyczaj odżywki są nieco lżejsze i nadają się do częstszego stosowania. W salonie Johna Friedy zalecamy stosowanie odżywek przy każdym myciu włosów, ponieważ poprawia to ich kondycję i nawilża je. Wiele zależy od rodzaju włosów, bo może okazać się, że stosowanie odżywki przy każdym myciu zbytnio je obciąża. Jeśli chodzi o maski do włosów są one znacznie bardziej intensywne. Są one zaprojektowane tak, by stosować je mniej więcej raz w tygodniu w celu zregenerowania uszkodzonych i wysuszonych włosów – wyjaśnia Caroline Wilding.

Fryzjerzy podkreślają, że zupełnie nie sprawdzają się kosmetyki typu 2 w 1 lub uniwersalne, w dużych butlach dla całej rodziny. Przed zakupem warto więc czytać etykiety, żeby wiedzieć, jakie dany kosmetyk ma działanie i z jakich składników został zrobiony. Zupełnie innych kosmetyków wymagają włosy suche i łamliwe, a innych przetłuszczające się. 

Ważne jest postępowanie zgodnie z instrukcjami na opakowaniu. Jeśli producent zaleca użycie określonej ilości, stosujmy się do tego. Oczywiście włosy każdej kobiety są inne, ale zacznijmy od instrukcji z opakowania, sprawdźmy czy nam odpowiadają, a dopiero później eksperymentujmy – podkreśla Caroline Wilding.

Styliści radzą także, by systematycznie – najlepiej co trzy miesiące – podcinać końcówki włosów. To pozwoli zachować im zdrowy wygląd.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.