Newsy

Omenaa Mensah: jeśli robić tatuaż, to tylko w słusznej sprawie

2015-06-24  |  06:45

Omenaa Mensah w oryginalny sposób chce motywować Polaków do pomocy biednym dzieciom z Ghany. Prezenterka zrobiła sobie tatuaż będący adresem strony internetowej prowadzonej przez jej fundację. Za pośrednictwem tego serwisu można wpłacać pieniądze na edukację dzieci z ośrodka Don Bosco w Ghanie.

Omenaa Mensah pokazała tatuaż po raz pierwszy podczas imprezy Samochód Roku Playboya. Prezenterka pojawiła się na niej ubrana w czerwoną suknię z dużym wycięciem na plecach. Kreacja idealnie eksponowała tatuaż, który ma postać napisu: Omenaa.pl. Prezenterka twierdzi, że gdyby nie szczytny cel, nigdy nie zdecydowałaby się na taką formę ozdabiania ciała.

– Jeśli mam swoje imię oddać, które jest bardzo unikalne i bardzo oryginalne, bo jest podejrzewam tylko kilka dziewczyn na świecie, które mają tak na imię akurat jak ja, to dlaczego nie oddawać tego w szczytnym celu, to wyłącznie takie rozwiązanie widzę – mówi Omenaa Mensah agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Omenaa.pl to działający od dwóch tygodni serwis prowadzony przez prezenterkę. Internauci znajdą tam wszystkie informacje na temat działalności Omenaa Foundation. Obecnie prowadzona przez pogodynkę fundacja opiekuje się ponad pięćdziesięciorgiem dzieci w różnym wieku, które mieszkają w ośrodku Salezjanów Don Bosco w Ghanie. Fundacja zbiera pieniądze na przedmioty codziennego użytku, odzież i przybory szkolne. W kwietniu Omenaa Mensah zawiozła dzieciom z Don Bosco paczki z butami, sprzętem sportowym i artykułami szkolnymi, pochodzącymi z darów z Polski.

Marzyło mi się stworzyć taki serwis, który by dawał tym darczyńcom możliwość takiego trochę bycia, obcowania z tymi dziećmi, czyli zawsze możliwości spojrzenia w swój telefon, zobaczenia, o to jest Joshua, którego ostatnio wsparłem, u niego słychać to i tamto. I to tak naprawdę było celem stworzenia tego serwisu – mówi Omenaa Mensah.

Nowy serwis Omeny Mensah daje Polakom nie tylko możliwość zapoznania się z jej działalnością dobroczynną, lecz także umożliwia czynne jej wsparcie w zakresie edukacji dzieci. W serwisie znajdują się bowiem zdjęcia podopiecznych Omenaa Foundation wraz z ich opisami. Internauci mogą dzięki temu zapoznać się z historią życia każdego dziecka, poznać jego marzenia i plany na przyszłość. Wystarczy jedno kliknięcie pod fotografią, aby przekazać nawet drobną kwotę na pomoc konkretnemu dziecku.

Znajdziecie tam zdjęcia moich podopiecznych, moich dzieciaków z Afryki Zachodniej, które warto wspierać w edukacji. Można wpłacać takie kwoty, jakie się chce. Koszty administracyjne są niewielkie, około 20 proc., a całe 80 proc. idzie już na konkretne dzieci, na ich utrzymanie, edukację – mówi Omenaa Mensah.

Fundacja Omeny Mensah planuje także wybudowanie szkoły przy ośrodku Don Bosco. Zdaniem prezenterki możliwość nauki i zdobycia wykształcenia jest  najważniejszym elementem pomocy dzieciom w Afryce. Większość podopiecznych jej fundacji to dzieci ulicy, dla których wykształcenie jest jedyną szansą na wyrwanie się z nędzy. Dlatego za pośrednictwem nowego serwisu zbiera pieniądze właśnie na opłacenie nauki swoich podopiecznych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.