Mówi: | Krzysztofa Zaborowska |
Funkcja: | Senior Client Consultant |
Firma: | Nielsen |
Polacy coraz mniej wydają na perfumy. Rośnie sprzedaż kosmetyków kolorowych.
Polacy na kosmetyki wydali w zeszłym roku ponad 19 mld zł. W dalszym ciągu najchętniej kupują je w drogeriach, choć można zaobserwować drobne zmiany w nawykach.
– Drogerie odpowiadają za ponad połowę całego obrotu koszyka kosmetycznego, ale nie można zapomnieć o bardzo dynamicznym rozwoju dyskontów, bo w tym kanale wzrost sprzedaży rok do roku jest większy wartościowo niż w drogeriach – mówi Krzysztofa Zaborowska, Senior Client Consultant z firmy badawczej Nielsen w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Z badań konsumenckich wynika, że każda nowość na rynku wywołuje zainteresowanie ze strony klientów i sprzedaż produktu automatycznie wzrasta. Widać to zwłaszcza w przypadku kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji twarzy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w tej kategorii pojawiło się na sklepowych półkach aż 700 nowych pozycji, co przełożyło się na 4 proc. wzrost sprzedaży.
– Istnieją bardzo stabilne kategorie rynku kosmetycznego. Kosmetyki kolorowe utrzymują 9 proc. tempo wzrostu rok do roku. Żele pod prysznic również rozwijają się dynamicznie i ten trend utrzymuje się od kilku lat. Są również kategorie, które odnotowują spadki sprzedaży, np. perfumy, zarówno męskie, jak i damskie – dodaje Krzysztofa Zaborowska.
Co ciekawe, produkty markowe najchętniej kupujemy w dyskontach. Z kolei po marki własne sięgamy podczas zakupów w sieciowych drogeriach.
Czytaj także
- 2024-03-28: Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
- 2024-02-21: Anonimowość w internecie motywowana jest nie tylko chęcią trollowania. Dla niektórych to bezpieczna przestrzeń do wyrażenia siebie
- 2024-03-01: Agenci sztucznej inteligencji pomogą osobom z niepełnosprawnościami korzystać z internetu. Zastosowanie rozwiązania może być jednak dużo szersze
- 2023-11-16: Polacy inwestują z myślą o spokojnej emeryturze. Wciąż niewielu z nich korzysta przy tym z dobrowolnych programów emerytalnych
- 2023-11-09: Banki centralne na potęgę kupują złoto do swoich rezerw. Notowanie kruszcu coraz wyższe
- 2023-09-21: Mateusz Szymkowiak (TVP): Telewizja się obroni. Zawsze będzie potrzebna, bo oferuje programy misyjne, kulturalne i sportowe
- 2023-08-17: Prezes Izby Zbożowo-Paszowej: Będą problemy z wyeksportowaniem nadwyżki zbóż. Konieczne odciążenie infrastruktury portowej i kolejowej
- 2023-08-10: Światowe bezpieczeństwo żywnościowe ponownie zagrożone. Tranzyt ukraińskich zbóż przez UE może nie wystarczyć, żeby załagodzić kryzys
- 2023-07-25: Wiceprezes ZPP: Trzeba zwiększyć tranzyt ukraińskiego zboża przez Polskę. Krajowe firmy mogłyby na tym skorzystać
- 2023-07-03: Wykorzystanie sztucznej inteligencji uniemożliwia uzyskanie ochrony własności intelektualnej. UE chce wprowadzić odpowiednie regulacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Gwiazdy
Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
Była prezenterka podkreśla, że spędzanie świąt z dala od domu to duży komfort. Wtedy bowiem zamiast robić wielkie zakupy i stać godzinami w kuchni, przygotowując tradycyjne menu, można naprawdę odpocząć i nacieszyć się spotkaniem z bliskimi. Monika Richardson z ekscytacją czeka więc na wyjazd do Wielkopolski, gdzie od lat celebruje Wielkanoc w dużym, rodzinnym gronie.
Gwiazdy
Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać
Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.
Gwiazdy
Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi
Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.