Newsy

Polki coraz częściej kupują kosmetyki pod marką własną drogerii zamiast ich markowych odpowiedników

2014-03-07  |  06:25
Wszystkie newsy
Mówi:Eliza Dorosz-Panek
Funkcja:rzeczniczka
Firma:Rossmann Polska

Rośnie zaufanie Polek do produktów pod markami własnymi sieci. Wynika ono m.in. ze skłonności do oszczędzania w okresie spowolnienia gospodarczego – produkty te są zazwyczaj tańsze niż ich markowe odpowiedniki. Jednak w Polsce nadal marki własne są mniej popularne niż na Zachodzie, a zwłaszcza w Niemczech.

 – Na  rynku niemieckim stanowią one 40 proc. całego towaru w sklepie czy na rynku, a w Polsce jest to 25 proc. Czyli jak przychodzi do sklepu przeciętna pani Schmidt, to znacznie częściej sięga po markę własną niż przeciętna pani Kowalska – zauważa Eliza Dorosz-Panek, rzeczniczka Rossmann Polska.

Widząc ten potencjał, Rossmann Polska zamierza rozwijać produkty pod marką własną. Firma planuje poszerzy ofertę produktów pielęgnacyjnych, a także asortymentu dla matki z dzieckiem.

 – Co roku w sklepach Rossmanna mamy 3 tys. nowych produktów – mówi rzeczniczka Rossmann Polska. – Przeciętna pani Kowalska przychodząc do naszego sklepu, kupuje swoje ulubione marki, które zna i lubi. Szuka również nowych zapachów w perfumach, balsamach, nowych składów, innowacyjnych produktów.

Według raportu firmy doradczej PMR z 2013 r., w latach 2007-2012 polski rynek kosmetyczny wzrósł o niecałe 4,6 mld zł. Obroty drogerii wzrosły o 3,9 mld zł, z czego 2,6 mld przypadło na Rossmanna. 54 proc. respondentów ankietowanych przez PMR robi zakupy kosmetyczne głównie w sklepach tej firmy.

 – Naszym atutem jest przede wszystkim mocna marka budowana od ponad 20 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Eliza Dorosz-Panek. – Nasza oferta cieszy się dużym zaufaniem i staramy się ją poszerzać w kierunkach, którymi są zainteresowane kobiety. Są to kosmetyka, pielęgnacja twarzy i ciała, ale również coraz większy asortyment dla mamy i dziecka.

W tym roku Rossmann zamierza otworzyć 150 nowych sklepów. Dzięki temu na przełomie 2014/2015 w Polsce ma być tysiąc sklepów sieci.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.