Newsy

Polskie kosmetyki popularne za granicą

2013-11-08  |  10:00
Świat odkrywa powoli polskie kosmetyki. Polska jest ich szóstym eksporterem  na świecie. Nasza branża kosmetyczna rozwija się w olbrzymim tempie.  Powoli doganiamy takie potęgi jak Francja, Niemcy, Włochy czy Wielka Brytania.

Popyt na kosmetyki z Polski jest tak duży, ponieważ cena jest konkurencyjna, a produkt wysokiej jakości.

Dla odbiorcy w Chinach czy krajach arabskich to są po prostu kosmetyki z Unii Europejskiej. Jest to więc kosmetyk europejski, natomiast cena jest świetna. To jest nasz ogromny plus i dlatego możemy rywalizować z największymi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aleksandra Kretkowska z firmy SPC House of Media.

Wartość wyeksportowanych przez nas kosmetyków, według danych Urzędu Statystycznego, wynosiła w pierwszym kwartale 2013 roku ponad pół miliarda euro.

Najwięcej eksportujemy do krajów Unii Europejskiej, Europy Wschodniej i Środkowej. Krajem, do którego eksportujemy najwięcej jest Rosja, w dalszej kolejności różne kraje Unii Europejskiej. Istnieje rządowy program, który ma na celu wspieranie eksportu na trudne rynki. My się skupiamy na eksporcie na inne kontynenty niż Europa czy bliska Azja. Staramy się pomóc naszym producentom eksportować do Chin, Brazylii, Stanów Zjednoczonych czy do krajów arabskich – dodaje Aleksandra Kretkowska.

Największymi na świecie eksporterami kosmetyków są Francja, Niemcy, Włochy, Wielka Brytania i Hiszpania.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.