Mówi: | Ewa Wojciechowska, opiekun projektu Shaping Futures Schwarzkopf Professional Aleksandra Bojanowska, uczestniczka szkolenia Shaping Futures Schwarzkopf Professional |
Funkcja: | Patryk Wełmiński, uczestnik szkolenia Shaping Futures Schwarzkopf Professional Jerzy Zielonka, stylista i trener Schwarzkopf Professional |
Zawód fryzjera wciąż chętnie wybierany przez młodych ludzi. To coraz bardziej wymagająca branża
Chętnych do pracy w zawodzie fryzjera nie brakuje. Młodzi ludzie wciąż dość często wybierają tę profesję, mimo że jest to branża coraz bardziej konkurencyjna i wymagająca nieustannego doszkalania się. Marka Schwarzkopf Professional chce ułatwić początkującym fryzjerom start w zawodzie i z myślą o nich organizuje program Shaping Futures. Właśnie zakończyła się jego czwarta edycja.
– Zawód fryzjera jest dosyć często wybierany przez młodych ludzi. Osoby, które mają pasję tworzenia i są kreatywne, mają możliwość realizacji swoich marzeń. Ludzie dbają obecnie o wygląd zewnętrzny, chcą zmieniać wizerunek i wtedy wybierają tego typu usługi – mówi agencji Newseria Jerzy Zielonka, stylista i trener Schwarzkopf Professional.
Jerzy Zielonka zauważa, że zawód fryzjera wymaga pewnych predyspozycji, jak kreatywność, dbałość o szczegóły, znajomość kierunków i stylów w modzie. Przydaje się również znajomość historii sztuki, bo trendy często wracają w nowej odsłonie. Podstawową rzeczą jest jednak pasja do włosów i umiejętność pracy z ludźmi.
Od blisko dekady marka Schwarzkopf Professional szkoli we fryzjerstwie młodzież w kilku krajach świata, zwiększając ich szanse na dobry start w przyszłość i rozwój zawodowy. W tym roku po raz czwarty program Shaping Futures zawitał do Polski. W dziesięciodniowych warsztatach z fryzjerstwa wzięła udział dwudziestka młodych podopiecznych Fundacji TEB, która działa na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych. Wielu z nich poważnie planuje związać swoją przyszłość z tą profesją.
– Fryzjerstwo to branża wymagająca, konkurencja na rynku jest bardzo duża, dlatego od fryzjera wymaga się nieustannego dokształcania i podążania za trendami. Pasja i kreatywność to ważne elementy sukcesu, ale nie możemy mówić o kreatywności bez solidnych podstaw rzemiosła, których uczymy uczestników programu Shaping Futures – mówi Ewa Wojciechowska, opiekun projektu Shaping Futures Schwarzkopf Professional.
Przez blisko dwa tygodnie, w dniach 10–21 lipca, pod okiem wolontariuszy stylistów marki Schwarzkopf Professional, szkoliło się 20 osób z całej Polski. Zajęcia były prowadzone w Akademii ASK Schwarzkopf Professional. To należące do marki nowoczesne centrum szkoleniowe, w którym na co dzień – pod okiem światowych ekspertów – szkolą się profesjonalni fryzjerzy z całego kraju.
Zadaniem stylistów Schwarzkopf było nie tylko przekazanie uczestnikom warsztatów praktycznych umiejętności i podstaw zawodu, lecz także zaszczepienie w nich pasji do fryzjerstwa i zainspirowanie ich do rozwijania kariery.
– Fryzjerstwo jest inspirujące, poznaję wielu pozytywnie nastawionych do życia ludzi. Szkolenie Schwarzkopf Professional pokazało mi, że fryzjerstwo nie musi być nudne. Przeciwnie, może być pasjonujące, może być sztuką, którą możemy pokazać poprzez fryzurę, fajny kolor i dobre cięcie – mówi Patryk Wełmiński, uczestnik szkolenia Shaping Futures.
W trakcie zajęć uczestnicy mogli poznać podstawy cięcia, stylizacji, pielęgnacji i koloryzacji włosów. Wolontariusze Schwarzkopf Professional zapoznali ich też z zagadnieniami z zakresu obsługi klienta. Dzięki temu młodzi ludzie zdobywali doświadczenie i wiedzę dotyczącą wszystkich aspektów działania salonu fryzjerskiego. Podniesie to ich kwalifikacje zawodowe, a zdaniem organizatorów może zainspirować część z nich do otworzenia w przyszłości własnego salonu fryzjerskiego.
– Wiążę swoją przyszłość z fryzjerstwem. Uważam, że to bardzo kreatywny zawód, uwielbiam pracę z człowiekiem – ocenia Aleksandra Bojanowska, uczestniczka warsztatów Shaping Futures.
Podobnie jak w poprzednich edycjac, dwójka uczestników programu, która wykazała się największym zaangażowaniem i umiejętnościami, została objęta dalszym wsparciem.
– Jak co roku program Shaping Futures cieszył się ogromnym zainteresowaniem młodzieży. Młodzi ludzie są o tyle wdzięcznym odbiorcą tego projektu, że są chłonni i otwarci na wiedzę. To już czwarta edycja programu Shaping Futures w Polsce i bardzo się cieszę, że po raz kolejny możemy wspierać młodzież w ich dążeniu do lepszej przyszłości. Przez te dwa tygodnie dostali zarówno solidną dawkę wiedzy i inspiracji od najlepszych fryzjerów w tym kraju, jak i narzędzia i produkty, które – mam nadzieję – pomogą im w codziennej pracy – podsumowuje Ewa Wojciechowska.
Czytaj także
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-02-18: Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
- 2025-01-31: Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.