Newsy

Zofia Zborowska: W makijażu stawiam na kosmetyki naturalne. Mój ulubiony produkt to rozświetlacz

2019-10-08  |  06:55

Aktorka ogranicza stosowanie kosmetyków kolorowych do minimum. Jedynym produktem, bez którego nie wyobraża sobie wyjścia z domu, jest rozświetlacz, którym można wykonać makijaż cery, ust i oczu. Gwiazda wybiera kosmetyki o jak najbardziej naturalnym składzie, pozbawione  substancji chemicznych.

Zofia Zborowska nie należy do kobiet śledzących modowe i makijażowe trendy. Nie wzoruje się też na koleżankach lub gwiazdach, kopiując ich sposoby na modny makijaż. Aktorka żartuje, że zupełnym przypadkiem jej preferencje odnośnie do stosowania kosmetyków kolorowych pokrywają się jednak z aktualnie obowiązującymi trendami.

To się nazywa ‛clean beauty’ i się śmieję, że nawet nieświadoma, że taki trend jest, podążam za nim niezmiennie od dobrych paru lat – mówi Zofia Zborowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Clean beauty oznacza stosowanie kosmetyków o jak najbardziej naturalnym składzie, pozbawionych domieszki szkodliwych związków chemicznych takich, jak parabeny, siarczany, ftalany i formaldehyd, oraz zawierających minimalną ilość syntetycznych substancji zapachowych. Trend ten dotyczy zarówno kosmetyków pielęgnacyjnych, jak i kolorowych.

Na co dzień aktorka prawie nie stosuje kosmetyków kolorowych. Jej dzienny makijaż ogranicza się do lekkiego kremu BB, tuszu do rzęs oraz ewentualnie błyszczyku do ust w naturalnym odcieniu. Na większe makijażowe szaleństwa gwiazda pozwala sobie wyłącznie podczas ważnych wieczornych wyjść, wtedy jednak za jej wygląd odpowiedzialna jest zaprzyjaźniona makijażystka.

Ona zna moją buzię, cerę, urodę. Wie, w czym jest najlepiej, i zawsze ten makijaż jest delikatny i rozświetlający, a nie po prostu tapetą – mówi Zofia Zborowska.

Choć aktorka ogranicza stosowanie kosmetyków kolorowych do minimum, ma swój ulubiony produkt do makijażu. Jest to rozświetlacz nadający skórze świeżość i promienność. Gwiazda ceni ten kosmetyk głównie ze względu na wielofunkcyjny charakter.

Taki rozświetlacz dobrze mieć przy sobie, położyć go na powieki i kości policzkowe, podkreślić usta – mówi aktorka.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.