Mówi: | Tomasz Małek |
Funkcja: | barman, najlepszy flairowiec świata |
W karnawale najmodniejsze są drinki szybkie i łatwe w przygotowaniu
Karnawałowa impreza to nie tylko z tańce i bale przebierańców, lecz także wykwintne jedzenie i alkohol. W tym roku hitem są koktajle przygotowane w sposób nieskomplikowany. Przygotować je może nawet debiutant w tej dziedzinie.
– Na karnawał w tym roku poleciłbym bardzo klasyczny i popularny koktajl French 75, czyli połączenie ginu ze świeżym sokiem z cytryny i z syropem cukrowym – mówi Tomasz Małek, barman, czterokrotny mistrz świata Roadhouse World Flair w stylu flair. – To wszystko dokładnie wymieszane, wyshake'owane, odcedzone do kieliszka i uzupełnione Prosecco. Myślę, że to koktajl idealny na karnawał i na tę porę roku.
Proporcje składników to: 40 ml ginu, 10 ml świeżego soku z cytryny, 5 ml syropu cukrowego. Po wymieszaniu można dodać wino musujące lub szampan, a kieliszek udekorować plasterkami cytryny. Podczas karnawałowej imprezy można także zaserwować klasyczne drinki z grupy sour. Tomasz Małek poleca koktajl Vodka Sour.
– To połączenie wódki ze świeżym sokiem z cytryny, z syropem cukrowym, który ewentualnie możemy zastąpić syropem miodowym i z białkiem z białka kurzego. Można jeszcze dodać kilka kropel Angostury. Możemy rozetrzeć na dnie szklanki kilka gałązek rozmarynu albo kilka plastrów imbiru, dzięki temu drinki nabiorą takiego ziołowego, korzennego charakteru – tłumaczy Tomasz Małek.
Przed przygotowaniem koktajli, warto zaopatrzyć się w dobry shaker, który można kupić już za ok. 30 zł.
Tomasz Małek jest najlepszym polskim barmanem, który specjalizuje się w stylu flair. To robienie drinków, żonglując i podrzucając butelki oraz przelewając koktajle do kieliszków. Pod koniec grudnia Małek po raz trzeci zwyciężył w prestiżowej, międzynarodowej lidze w stylu flair Grand Slam, pokonując 500 uczestników z 40 państw.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.