Mówi: | Maja Palczewska |
Funkcja: | designer |
W meblarstwie moda na kamień naturalny i struktury krystaliczne
– W miejsce wysokich połysków zaczęto wprowadzać wykończenie matowe i to dotyczy zarówno bieli i innych kolorów, ale też struktur drewna. Producenci płyt meblowych zaczęli wprowadzać także dekory drewnopodobne, które mają aksamitną, matową powierzchnię lub bardzo głęboką strukturę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle, Maja Palczewska, designer.
Bardzo modne jest także przełamywanie bieli np. kilkoma szafkami w innymi kolorze albo frontem z kamienia czy drewna.
– Charakterystycznym nowym elementem są tzw. struktury krystaliczne. Jest to coś, co pojawia się w bardzo wielu przedmiotach, aranżacjach wnętrz, ubraniach, ale jest to też powoli przenoszone na rynek meblowy, pojawiają się takie dekory, które imitują pewien rodzaj geometrycznej siatki czy gnieciony papier – wyjaśnia Maja Palczewska.
Nowoczesne meble mają asymetryczne linie, wyraziste formy i oryginalne detale. Są bogate w designerskie rozwiązania, które nadają charakter każdemu pomieszczeniu.
– Zdarzają się takie próby wprowadzenia sztucznych tworzyw. Pojawia się coraz więcej szkła i w meblach z wyższej półki pojawiają się kamienie naturalne . Są oczywiście takie trendy i tendencje, gdzie wykorzystuje się materiały z recyklingu, ale to już bardziej niszowe projekty – mówi Maja Palczewska.
Wybierając meble, dobrze postawić przede wszystkim na minimalizm i wyróżnić jeden element aranżacji. Optycznie nie przytłoczy pomieszczenia, a do tego nie zabierze naturalnego światła. Mieszkanie ma być przede wszystkim funkcjonalne – urządzone tak, żeby aranżacja nie przeszkadzała, a stanowiła integralną, wygodną część życia domowników.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.