Mówi: | Patryk Burzyński |
Funkcja: | organizator imprez |
W sylwestra Polacy będą się bawić na domówkach
Domówka to wciąż najpopularniejszy sposób na spędzenie sylwestrowej nocy. W kameralnej atmosferze domowej imprezy nowy rok zamierza powitać blisko połowa Polaków.
Z badań przeprowadzonych przez Smirnoff Black wynika, że prawie 80 proc. Polaków spędzi sylwestra w domu. 30 proc. badanych nie zamierza opuszczać zacisza własnych czterech kątów. Pozostałe 48 proc. natomiast, podobnie jak w ubiegłym roku, wybiera się na imprezę do znajomych.
– Jest 20 proc. osób, które szuka czegoś innego, ciekawego, spędzają swój czas albo w klubie, albo na wyjazdach, czy to na nartach, czy też wyjeżdżają nad morze albo za granicę – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Patryk Burzyński.
Sprawdzono także, jakie trunki będą królowały podczas imprezy sylwestrowej. Z badań wynika, że 59 procent Polaków wzniesie noworoczny toast szampanem lub winem musującym. Wybór alkoholu w sylwestrową noc zależy między innymi od płci – kobiety zdecydowanie wolą drinki lub koktajle, podczas gdy mężczyźni wybiorą raczej czystą wódkę, piwo lub whisky.
To właśnie na alkohol podczas sylwestrowej zabawy Polacy wydadzą najwięcej. Respondenci Smirnoff Black deklarują, że zamierzają na niego przeznaczyć prawie 100 złotych. To o 25 złotych więcej niż w roku ubiegłym.
W kwestii sylwestrowych wydatków znów istotną rolę odgrywa płeć.
– Panie wydają głównie pieniądze na swoje kreacje, a mężczyźni skupiają się głównie na zakupie alkoholi, fajerwerków i tym podobnych gadżetów – podkreśla Patryk Burzyński.
Na sylwestrową kreację panie zamierzają przeznaczyć średnio 88 złotych. Na jedzenie i przekąski natomiast Polacy wydadzą 93 złote, a na transport 63 złote.
Choć może się wydawać, że sylwestrowe upodobania Polaków od kilku lat pozostają niezmienne, Burzyński podkreśla, że imprezy klubowe cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród młodych ludzi.
– Ludzie mogą poznać kogoś nowego, mogą spędzić ten czas z przyjaciółmi przy rytmach jakiejś fajnej muzyki. Teraz w Warszawie czy też innych dużych miastach jest skupienie na jakości muzycznej – mówi organizator imprez.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.