Mówi: | Patryk Burzyński |
Funkcja: | organizator imprez |
W sylwestra Polacy będą się bawić na domówkach
Domówka to wciąż najpopularniejszy sposób na spędzenie sylwestrowej nocy. W kameralnej atmosferze domowej imprezy nowy rok zamierza powitać blisko połowa Polaków.
Z badań przeprowadzonych przez Smirnoff Black wynika, że prawie 80 proc. Polaków spędzi sylwestra w domu. 30 proc. badanych nie zamierza opuszczać zacisza własnych czterech kątów. Pozostałe 48 proc. natomiast, podobnie jak w ubiegłym roku, wybiera się na imprezę do znajomych.
– Jest 20 proc. osób, które szuka czegoś innego, ciekawego, spędzają swój czas albo w klubie, albo na wyjazdach, czy to na nartach, czy też wyjeżdżają nad morze albo za granicę – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Patryk Burzyński.
Sprawdzono także, jakie trunki będą królowały podczas imprezy sylwestrowej. Z badań wynika, że 59 procent Polaków wzniesie noworoczny toast szampanem lub winem musującym. Wybór alkoholu w sylwestrową noc zależy między innymi od płci – kobiety zdecydowanie wolą drinki lub koktajle, podczas gdy mężczyźni wybiorą raczej czystą wódkę, piwo lub whisky.
To właśnie na alkohol podczas sylwestrowej zabawy Polacy wydadzą najwięcej. Respondenci Smirnoff Black deklarują, że zamierzają na niego przeznaczyć prawie 100 złotych. To o 25 złotych więcej niż w roku ubiegłym.
W kwestii sylwestrowych wydatków znów istotną rolę odgrywa płeć.
– Panie wydają głównie pieniądze na swoje kreacje, a mężczyźni skupiają się głównie na zakupie alkoholi, fajerwerków i tym podobnych gadżetów – podkreśla Patryk Burzyński.
Na sylwestrową kreację panie zamierzają przeznaczyć średnio 88 złotych. Na jedzenie i przekąski natomiast Polacy wydadzą 93 złote, a na transport 63 złote.
Choć może się wydawać, że sylwestrowe upodobania Polaków od kilku lat pozostają niezmienne, Burzyński podkreśla, że imprezy klubowe cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród młodych ludzi.
– Ludzie mogą poznać kogoś nowego, mogą spędzić ten czas z przyjaciółmi przy rytmach jakiejś fajnej muzyki. Teraz w Warszawie czy też innych dużych miastach jest skupienie na jakości muzycznej – mówi organizator imprez.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.