Mówi: | Patryk Burzyński |
Funkcja: | organizator imprez |
W sylwestra Polacy będą się bawić na domówkach
Domówka to wciąż najpopularniejszy sposób na spędzenie sylwestrowej nocy. W kameralnej atmosferze domowej imprezy nowy rok zamierza powitać blisko połowa Polaków.
Z badań przeprowadzonych przez Smirnoff Black wynika, że prawie 80 proc. Polaków spędzi sylwestra w domu. 30 proc. badanych nie zamierza opuszczać zacisza własnych czterech kątów. Pozostałe 48 proc. natomiast, podobnie jak w ubiegłym roku, wybiera się na imprezę do znajomych.
– Jest 20 proc. osób, które szuka czegoś innego, ciekawego, spędzają swój czas albo w klubie, albo na wyjazdach, czy to na nartach, czy też wyjeżdżają nad morze albo za granicę – powiedział agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Patryk Burzyński.
Sprawdzono także, jakie trunki będą królowały podczas imprezy sylwestrowej. Z badań wynika, że 59 procent Polaków wzniesie noworoczny toast szampanem lub winem musującym. Wybór alkoholu w sylwestrową noc zależy między innymi od płci – kobiety zdecydowanie wolą drinki lub koktajle, podczas gdy mężczyźni wybiorą raczej czystą wódkę, piwo lub whisky.
To właśnie na alkohol podczas sylwestrowej zabawy Polacy wydadzą najwięcej. Respondenci Smirnoff Black deklarują, że zamierzają na niego przeznaczyć prawie 100 złotych. To o 25 złotych więcej niż w roku ubiegłym.
W kwestii sylwestrowych wydatków znów istotną rolę odgrywa płeć.
– Panie wydają głównie pieniądze na swoje kreacje, a mężczyźni skupiają się głównie na zakupie alkoholi, fajerwerków i tym podobnych gadżetów – podkreśla Patryk Burzyński.
Na sylwestrową kreację panie zamierzają przeznaczyć średnio 88 złotych. Na jedzenie i przekąski natomiast Polacy wydadzą 93 złote, a na transport 63 złote.
Choć może się wydawać, że sylwestrowe upodobania Polaków od kilku lat pozostają niezmienne, Burzyński podkreśla, że imprezy klubowe cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród młodych ludzi.
– Ludzie mogą poznać kogoś nowego, mogą spędzić ten czas z przyjaciółmi przy rytmach jakiejś fajnej muzyki. Teraz w Warszawie czy też innych dużych miastach jest skupienie na jakości muzycznej – mówi organizator imprez.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.