Mówi: | Agnieszka Pudlik |
Funkcja: | stylistka wnętrz |
Firma: | BBHome |
W tym sezonie najmodniejsze są bombki w kształcie kwiatów, owoców i słodyczy
– Święta to 2000 lat tradycji i tego oczekują ludzie na święta w domu. Wszystkie sklepy i firmy proponują więc podstawowe świąteczne kolory, czyli złoty, srebrny, biały i czerwony – mówi agencji informacyjną Newseria Lifestyle, Agnieszka Pudlik z frimy BBHome.
Wybór ozdób choinkowych jest ogromny. Tak jak w świecie mody, także w tej kwestii trendy co roku się zmieniają. W tym sezonie, furorę robią bombki w kształcie kwiatów, owoców i słodyczy.
– Bogactwo błysku, formy i koloru ma symbolizować bogactwo świąt i nadzieję na przyszły rok. Żeby on był obfity, pełen dobrobytu i bogactwa, nie tylko materialnego, ale też uczuciowego, bo to wszystko na to się przekłada – tłumaczy Agnieszka Pudlik.
Dekorując świąteczne drzewko można postawić na jeden bądź dwa dominujące kolory i w ten sposób dobierać ozdoby albo zdecydować się na coś zupełnie oryginalnego.
– Nawet największy asceta i wyznawca minimalizmu na co dzień, właśnie w święta, ten raz jedyny w roku robi wyjątek i pragnie czegoś więcej. Możemy teraz puszczać wodze fantazji. Na przykład u nas na choince wisi bombkowe zoo. Bombki w kształcie różnych zwierząt, z piórami, z futrem, w kształcie piesków, kotków, lwów, żyraf, żabek – mówi stylistka wnętrz.
Ozdoby choinkowe nie muszą wisieć jedynie na świątecznym drzewku w salonie. Jeśli chcemy, aby magiczny klimat zawitał do każdego zakątka domu, bombkami można udekorować różne wnętrza: sypialnię, pokój dziecięcy czy kuchnię.
– Możemy je wieszać na żyłkach u sufitu, zwieszać je z żyrandola albo ustawiać w miejscach zupełnie dowolnych po to, żeby świąteczna atmosfera była obecna w całym domu. Nie tylko w salonie czy pokoju, w którym mamy choinkę, ale po prostu wszędzie – mówi Agnieszka Pudlik.
Świąteczny klimat stworzą też zapachy cynamonu, piernika, kardamonu czy goździków. W tym przypadku, doskonale sprawdzają się stylowe kompozycje z zapachowych świec.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/pakosinska-kmn-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej
Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.
Media i PR
Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem
![](/files/1922771799/iwp-prawa-wydawcow-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców. Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.
Psychologia
Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
![](/files/1922771799/luna-alive-foto,w_133,_small.jpg)
Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.