Newsy

W tym sezonie dla dzieci modne ubrania skórzane i w ćwieki

2013-11-18  |  06:10
Mówi:Małgorzata Przyłęcka
Funkcja:stylista dzieci
  • MP4
  • Trendy w modzie dziecięcej nie różnią się zbytnio od trendów w modzie dla dorosłych. Akcesoria, buty, kurtki, odzież elegancka i codzienna – tu wybór dla dzieci jest równie duży jak przy tradycyjnych kolekcjach. Styliści radzą jednak, by nie przywiązywać nadmiernej wagi do mody dla najmłodszych.

    Na targach mody we Florencji okazało się, że największą grupą odbiorców mody dziecięcej są Rosjanie. Oni napędzają trendy, a w ich guście leży przepych, stąd projektanci starają się sprostać tym wymaganiom. Obecnie w modzie dziecięcej królują świecące materiały, skóra, ćwieki i futra.

    Skóra i futra pojawiają się zazwyczaj w stylizacjach eleganckich, tych bardziej wizytowych. Są one zwłaszcza w modzie dla dziewczynek. Pojawiają się jako akcesoria, np. kołnierzyki, wykończenia przy rękawach, w kurteczkach – mówi Małgorzata Przyłęcka, stylista dzieci.

    Styliści podkreślają, dziecko powinno się ubierać przede wszystkim wygodnie i odpowiednio do pogody. Trendy są tutaj na drugim miejscu. Oczywiście co roku sklepy oferują nam nowe kolekcje odzieży dziecięcej. Popularne sieciówki jak H&M, Zara, Reserved Kids, buty Bartek, Peacocks oferują ubrania zgodne z obowiązującymi trendami i w modnej kolorystyce. Wybierając jednak ubranie dla dziecka kierujmy się jego jakością.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

    Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

    Media i PR

    Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

    Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.