Newsy

W wystroju wnętrz hitem są schody drewniane z połączeniem metalu i szkła

2014-01-31  |  06:00
Według najnowszych trendów w nowoczesnych wnętrzach najlepiej będą prezentować się schody, które sprawiają wrażenie lekkich – z metalową balustradą i szklanymi taflami po bokach. Projektanci radzą, by całość podświetlić np. listwami ledowymi. Za najmodniejsze uznawane jest połączenie drewna z metalem, stalą nierdzewną lub ze szkłem.

Ostatnio bardzo popularne są schody tak zwane dywanowe, dające wrażenie takiego pływającego dywanu. Najczęściej do nich stosuje się także tafle szklane mocowane do boku, które dają wrażenie dużej lekkości schodom, patrząc z boku w całej perspektywie. Są to schody montowane jako mebel, uszlachetniające wnętrze i nadające sporo elegancji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Kowalski, doradca techniczny Rintal.

Od kilku sezonów dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się schody spiralne i kręcone. Zajmują mało miejsca, więc doskonale sprawdzają się w małych przestrzeniach, a dodatkowo dają duże pole do popisu architektom wnętrz. W tym sezonie, modne są tzw. modele po liftingu: drewniane balustrady zastępują konstrukcje z innych materiałów.

Obecnie dominuje połączenie metalu, stali nierdzewnej, szkła. Są to formy proste, minimalistyczne. Kolory najczęściej ciemne bądź bardzo jasne. Stopnie są zazwyczaj drewniane. Oczywiście szklane też występują, natomiast żeby połączyć nowoczesność z ciepłem domowym konstrukcje są zazwyczaj metalowe z drewnianymi stopniami. Materiały to: buk, dąb, jesion, zdarzają się egzotyki – wyjaśnia Jacek Kowalski.

Zdaniem architektów, wewnętrzne schody mogą pełnić różne funkcje. Odpowiednio wkomponowane w przestrzeń, będą ją uatrakcyjniać, a ciekawie wykończone – zdobić.

Coraz częściej w grę wchodzi też oświetlenie schodów. Jest to oświetlenie w konstrukcjach między stopniami, które bardziej spełnia funkcję estetyczną niż doświetlającą przestrzeń – radzi Jacek Kowalski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.