Mówi: | Magdalena Kiełkiewicz (projektantka, Colorofon) Kuba Gurnik (projektant, Colorofon) |
W wystroju wnętrz wraca moda z lat 70.
W tym sezonie projektanci stawiają na elegancję sprzed lat, ale w nieco odświeżonej formule.
– Ogólnym trendem, który teraz bardzo mocno wraca, są lata siedemdziesiąte i geometryczny, ale zmiękczony kształt wszystkich mebli. Mamy więc prostokąty czy pełne okręgi, ale odchodzi się od ostrych krawędzi, czyli nie są to kubiczne formy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kuba Gurnik.
– Na pewno bardzo silne są wpływy ogólnoświatowego trendu do ekologii, materiałów odnawialnych, tkanin łatwo przetwarzanych – mówi Magdalena Kiełkiewicz, projektantka współpracująca m.in. z firmą KLER.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się meble modułowe, które można łączyć w różnych konfiguracjach – w pionie i w poziomie. Projektanci mają tu ogromne pole do popisu.
– Seria jest elastyczna, czyli składa się z wielu modułów, które klient może kształtować, skroić je na miarę własnych potrzeb albo dostosowując kształt do kształtu pomieszczenia. Też meble skrzynkowe, czyli regały, biblioteki, komody zmierzają w takim kierunku uniwersalizacji, czyli że mamy bardzo dużo różnych wariantów, np. jeżeli chodzi o wymiary, które po prostu łączymy w jedną całość – tłumaczy Magdalena Kiełkiewicz.
Dzięki temu – zdaniem producentów – klient może sporo zaoszczędzić, bo zamiast kilku mebli, kupi jeden, który wykorzysta w stu procentach. Takie rozwiązania doskonale sprawdzają się w małych pomieszczeniach.
– Nie ma czegoś takiego, co kiedyś było tradycyjną formą komody czy tradycyjną formą półki, regału, sofy czy łóżka. Teraz są to takie rzeczy, które załatwiają nam kilka potrzeb na raz. To jest sofa z regałem z tyłu albo sofa składana z czterech modułów, ale zamieniana w łóżko czy właśnie regały, które można we wnętrzu jakby powielać, powiększać ten regał, który wyjściowo jest małym – wyjaśnia Magdalena Kiełkiewicz.
Czytaj także
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-09-27: Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
- 2024-08-23: Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
- 2024-08-01: Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
- 2024-07-03: Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
- 2024-07-09: W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
- 2024-06-27: Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów
- 2024-02-14: Kwestie klimatyczne coraz bardziej obecne w strategiach firm. Część z nich wyprzedza nawet unijne regulacje
- 2024-02-14: Polscy przedsiębiorcy wiedzą, że automatyzacja to strategiczny element rozwoju. Brak specjalistów jest największą barierą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.