Mówi: | Wioletta Frankiewicz |
Funkcja: | lekkoatletka, biegaczka |
Wiele Polek popełnia błędy przy wyborze obuwia sportowego
Buty do biegania muszą być miękkie, z odpowiednią amortyzacją. Amortyzacja w bucie ma zapobiegać kontuzjom śródstopia, kolan i mięśni ud. Przy bieganiu po miękkim podłożu – lesie lub łące – rolę amortyzatora pełni samo podłoże.
– Największym błędem popełnianym przez Polki przy wyborze butów jest zwracanie uwagi tylko na ich kolor i atrakcyjność. A przede wszystkim powinnyśmy się kierować wygodą i dobrym rozmiarem. Lepiej, żeby but był 3 milimetry za duży niż milimetr za mały, bo wtedy łatwo o odgnioty i odciski, które później przeszkadzają i zniechęcają do aktywności fizycznej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Wioletta Frankiewicz, lekkoatletka, biegaczka, ambasadorka marki PUMA.
Przy wyborze obuwia sportowego bardzo ważne jest, aby but przylegał do stopy, ale jej nie uciskał. Źle dopasowane obuwie może prowadzić do deformacji stopy, odnawiających się odcisków, co w konsekwencji sprawia, że bieganie przestaje być źródłem przyjemności. Nie należy również wierzyć w to, że obuwie jest w stanie wymodelować sylwetkę.
– Nie będziemy miały bardziej jędrnych pośladków, jeżeli nie poćwiczymy. To od nas zależy, czy będziemy miały jędrne ciało, czy będziemy w dobrej formie i jak będziemy wyglądać – mówi Wioletta Frankiewicz.
Obuwie sportowe najlepiej kupować w sklepach sportowych. Stoiska dla biegaczy ma w Polsce niemal każda marka butów.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.