Newsy

Wiele Polek popełnia błędy przy wyborze obuwia sportowego

2014-06-04  |  06:40
Mówi:Wioletta Frankiewicz
Funkcja:lekkoatletka, biegaczka
  • MP4
  • Obuwie sportowe powinno być wygodne i dopasowane do kształtu stopy. Należy pamiętać, że podczas biegania stopa poci się i puchnie, dlatego warto zainwestować w obuwie nieco luźniejsze. Niestety, wiele Polek zapomina o tym i przy wyborze butów zwraca uwagę przede wszystkim na ich kolor i wygląd.

    Buty do biegania muszą być miękkie, z odpowiednią amortyzacją. Amortyzacja w bucie ma zapobiegać kontuzjom śródstopia, kolan i mięśni ud. Przy bieganiu po miękkim podłożu – lesie lub łące – rolę amortyzatora pełni samo podłoże.

    Największym błędem popełnianym przez Polki przy wyborze butów jest zwracanie uwagi tylko na ich kolor i atrakcyjność. A przede wszystkim powinnyśmy się kierować wygodą i dobrym rozmiarem. Lepiej, żeby but był 3 milimetry za duży niż milimetr za mały, bo wtedy łatwo o odgnioty i odciski, które później przeszkadzają i zniechęcają do aktywności fizycznej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Wioletta Frankiewicz, lekkoatletka, biegaczka, ambasadorka marki PUMA.

    Przy wyborze obuwia sportowego bardzo ważne jest, aby but przylegał do stopy, ale jej nie uciskał. Źle dopasowane obuwie może prowadzić do deformacji stopy, odnawiających się odcisków, co w konsekwencji sprawia, że bieganie przestaje być źródłem przyjemności. Nie należy również wierzyć w to, że obuwie jest w stanie wymodelować sylwetkę.

    Nie będziemy miały bardziej jędrnych pośladków, jeżeli nie poćwiczymy. To od nas zależy, czy będziemy miały jędrne ciało, czy będziemy w dobrej formie i jak będziemy wyglądać – mówi Wioletta Frankiewicz.

    Obuwie sportowe najlepiej kupować w sklepach sportowych. Stoiska dla biegaczy ma w Polsce niemal każda marka butów.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.