Newsy

Wyjazdy first minute najkorzystniejsze dla rodzin z dziećmi

2014-01-14  |  06:00
Obecnie biura podróży oferują klientom wyjazdy first minute, czyli zakup wycieczek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Oferty mają promocyjne ceny i są najkorzystniejsze dla rodzin, które planują urlop z dziećmi w czasie wakacji szkolnych.

 – Niektórzy touroperatorzy dają zniżki przekraczające 30 procent. Część hoteli jest tańszych o 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Puchajda z biura podróży Neckermann.
 
Najkorzystniejsze oferty dotyczą kierunków, które trudniej sprzedać. W ubiegłym roku był to Egipt z powodu niejasnej sytuacji politycznej.

Skorzystanie z oferty first minute najbardziej opłaca się rodzinom z dziećmi. Wtedy zapłacą mniej niż w przypadku zakupu wycieczki na kilka tygodni przed planowanym urlopem.  Touroperatorzy dają swoim klientom gwarancję niezmienności ceny.

W momencie rezerwacji wyjazdu nawet z półrocznym wyprzedzeniem, można być pewnym, że ich cena nie ulegnie podwyższeniu. Nie ważne, czy złotówka straci na wartości, czy ceny ropy pójdą do góry – wyjaśnia Jakub Puchajda.

W ubiegłym roku, według badań firmy Mondial Assistance, ponad 6 mln Polaków planowało wakacyjny wyjazd za granicę. Najchętniej wybieranym kierunkiem była Chorwacja, a także Hiszpania, Włochy i Grecja.

W tym roku z kolei, jak wynika z danych portalu turystycznego wakacje.pl, najwięcej Polaków jest zainteresowanych letnimi wyjazdami do Grecji. Na drugim miejscu uplasował się Egipt, a potem Turcja, Tunezja i Hiszpania.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.