Mówi: | Joanna Turczyk |
Funkcja: | marketing manager |
Firma: | Nespresso |
Zakup ekspresu do kawy nie zagwarantuje jej smaku jak z kawiarni
– Ważne, żeby zarówno urządzenie, jak i kawa były dobrej jakości. Musimy mieć także podstawową wiedzę na temat kawy, czyli jak ją mielić, w jakiej temperaturze ją zaparzać, pod jakim ciśnieniem. Wtedy możemy zbliżyć się do tych umiejętności baristy, który mimo wszystko jednak się uczy i zdobywa doświadczenie latami – wyjaśnia Joanna Turczyk, marketing manager z firmy Nespresso w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle.
Koszt zakupu ekspresu ciśnieniowego dobrej jakości to wydatek od 4 do 40 tys. zł. Należy też wybrać odpowiednie ziarno kawy, w zależności od preferowanego smaku. Tu liczy się wiedza na temat rodzajów ziaren kawy. Degustacje kawy organizują znane marki, a także popularne kawiarnie. Można się także zapisać na szkolenia z parzenia kawy. Dobrze przyrządzoną kawę można poznać po aromacie i smaku. Zaparzona w ekspresie ciśnieniowym charakteryzuje się też cremą, czyli pianką powstałą podczas ekstrakcji kawy.
– Ta pianka też powinna być dosyć gęsta i powinna utrzymywać cukier, jak się go wsypie. Przy spienianiu mleka, zalecamy mleko odtłuszczone 2 proc., schłodzone wcześniej w lodówce. Nie każde mleko bowiem dobrze się spienia. Z takiego mleka najłatwiej jest przygotować cappuccino czy latte – mówi Joanna Turczyk.
Osoby, które wolą łatwiejsze rozwiązania, mogą nabyć ekspres ciśnieniowy kapsułkowy. Urządzenie kosztuje ok. 400 zł. W przyrządzaniu kawy zamiast ziaren wykorzystuje się kapsułki, w których jest już zmielona kawa. 10 kapsułek to wydatek ok.10 zł.
– Kawa naturalna w kapsułkach znacznie upraszcza i skraca czas przygotowania w domu kawy bardzo dobrej jakości. W kapsułce znajduje się zamknięta hermetycznie idealna porcja kawy. Do tego, jeżeli mamy ekspres ciśnieniowy, który potrafi wydobyć z tej kawy najlepsze aromaty i esencję, to wtedy za jednym dotknięciem przycisku możemy uzyskać taką kawę, jak ta przygotowana przez baristę w kawiarni – mówi Joanna Turczyk.
Polacy rocznie wypijają ok. 3 kg kawy. 80 proc. deklaruje, że pije kawę z mlekiem rano, na śniadanie lub po obiedzie w formie deseru. Przygotowują ją też z różnych przepisów, które przywożą z podróży po świecie.
Jak wynika z prognoz firmy badawczej Euromonitor International, wartość rynku ekspresów do kawy do 2015 roku może wynieść 136 mln zł, czyli zwiększyć się o 21 mln zł w porównaniu z rokiem 2013.
Czytaj także
- 2024-07-11: Farmaceuci z coraz większą rolą w opiece zdrowotnej. Apteki zasilają budżet olbrzymią kwotą [DEPESZA]
- 2024-07-03: Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
- 2024-07-02: Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
- 2024-06-18: Mimo wysokich cen mieszkań i stóp procentowych zainteresowanie kredytami hipotecznymi rośnie. Banki apelują o uproszczenie i ucyfrowienie procedur
- 2024-06-07: Fala zwolnień grupowych budzi obawy o konkurencyjność polskiego rynku. Spodziewana duża reorganizacja w działaniu firm
- 2024-05-20: Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-06-26: Polacy pokochali diety pudełkowe. Inspekcja handlowa sprawdza jakość dań, ich składy i oznakowanie
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Edukacja
![](/files/1922771799/czesc-cialo-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu
Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.
Media
Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie
![](/files/1922771799/el-gendy-o-klaudii-foto,w_133,_small.jpg)
Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami mają wiele wspólnych tematów do rozmów.
Prawo
Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
![](/files/1922771799/wizerunek-dziecka-foto-1_1,w_133,r_png,_small.png)
Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.