Mówi: | Anna Szwogzlis |
Firma: | Chloe's House |
Akcesoria dla zwierząt wykonywane są już często na wymiar
– W sezonie wiosennym chętniej wychodzimy na spacery. Wśród ubranek dla zwierząt dominują bluzy dresowe, kurtki przeciwdeszczowe oraz poncza. Nowością na rynku są poduszki-kołnierze ochronne. Choć brzmi to zabawnie, jednak jest to wbrew pozorom bardzo pożyteczne. Gdy zostawiamy naszego czworonoga samego w domu – mówię tu o małych rasach, jak chihuahua czy york – a na przykład chcemy go wypuścić na balkon, zakładamy mu taki kołnierz, żeby piesek czuł się bezpiecznie i nie wyleciał przez barierkę balkonu – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Szwogzlis z firmy Chloe's House, produkującej akcesoria dla zwierząt.
Przy wyborze legowiska dla zwierzęcia należy zwrócić uwagę na to, czy jest ono wykonane z materiałów dobrej jakości oraz czy czworonogowi będzie w nim wygodnie. Posłanie powinno mieć również zdejmowany pokrowiec, by można było je z łatwością wyczyścić. Coraz większą popularnością cieszą się legowiska wypełnione silikonowymi kulkami, które dopasowują się do ciała zwierzęcia, zapewniając mu komfort. Rozwiązaniem problemu z doborem właściwego posłania dla psa lub kota może być zamówienie takiego gadżetu na wymiar.
– Legowiska powinny być wykonane z materiałów, które są wysokiej jakości, które są wygodne i łatwe w czyszczeniu. Legowiska powinny mieć także zdejmowany pokrowiec, by móc z łatwością je wyprać – dodaje Anna Szwogzlis.
Bardziej ekstrawaganccy właściciele mogą z łatwością znaleźć dla swojego czworonoga również odświętne gadżety, jak na przykład muszki lub spinki, które nie przeszkadzają zwierzakowi, a dodają mu odrobiny elegancji podczas rodzinnych uroczystości.
Czytaj także
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-09-20: Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków
- 2024-09-17: Blisko 80 proc. Polaków obawia się zapalenia płuc. Mimo to świadomość szczepień profilaktycznych jest niska
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
- 2024-09-10: Prezes PAN: Akademia wymaga reformy i usprawnienia. Nie będzie ona skuteczna przy obecnym poziomie finansowania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.