Newsy

Drewniane okulary modnym i ekologicznym gadżetem. Powstają modele przeciwsłoneczne i korekcyjne

2014-07-07  |  06:20
Okulary z oprawkami z drewna to jeden z najgorętszych trendów tego lata. Od kilku sezonów robią furorę w Ameryce i z powodzeniem nosi je wiele amerykańskich gwiazd. Teraz wkraczają na polski rynek. Największym uznaniem stylistów cieszą się oprawki utrzymane w klimacie retro,  modele przypominające kocie oczy i okrągłe okulary w stylu lat 60. 

Ekologiczne okulary dopiero wkraczają na polski rynek modowy. Natomiast w Stanach cieszą się już popularnością od kilku lat. Drewniane okulary korekcyjne oraz przeciwsłoneczne doceniły gwiazdy, takie jak Snoop Dogg, Beyoncé czy zdobywca tegorocznej nagrody Grammy Macklemore – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kamil Jankowski z firmy produkującej okulary Proof Polska.

Dużą popularnością cieszą się oprawki wykonane z materiałów pochodzących z egzotycznych zakątków Azji i Afryki: drewna sandałowego, bambusa czy hebanu. Dzięki niejednolitej strukturze każda para jest inna.

Mamy oprawki wykonane całkowicie z drewna oraz oprawki wykonane częściowo z drewna, częściowo z materiałów biodegradowalnych. Mamy kolekcję z drewna klonu kanadyjskiego, a także okulary, które wytwarzane są z recyklingu zniszczonych deskorolek – mówi Kamil Jankowski.

Produkcja oprawek z drewna to ukłon w stronę ekologii. Ulegają one całkowitemu rozłożeniu w ciągu 5 lat, a jednocześnie są bardzo wytrzymałe.

Oprawki pokryte są specjalną warstwą, która chroni okulary od działania wody i potu, dzięki temu są bardziej wytrzymałe niż te z plastiku. Ich produkcja jest całkowicie przyjazna dla środowiska  – dodaje Kamil Jankowski.

Najtańsze modele okularów z drewnianymi oprawkami kosztują ok. 400 złotych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.