Newsy

Dzięki nietypowym akcesoriom kuchennym można szybciej i łatwiej przygotowywać potrawy

2014-06-12  |  06:10
Na rynku jest coraz więcej gadżetów i akcesoriów, które ułatwiają pracę w kuchni i przygotowywanie potraw. Chlebak z deską do krojenia, silikonowe formy do pieczenia, krążki do gotowania mleka czy stalowe mydło to tylko niektóre z przykładów. Dzięki takim akcesoriom wiele kuchennych czynności wykonuje się łatwiej i szybciej.

Do takich gadżetów kuchennych na pewno należy chlebak z deską do krojenia. Ta deska jest przykryciem tego chlebaka, natomiast ma takie żłobienia w środku, dzięki którym okruchy, które spadają nam z pieczywa przy krojeniu nie rozsypują się po blacie w kuchni, tylko zostają w tych żłobieniach. Przez to bardzo łatwo utrzymać czystość w kuchni, na blacie, bo okruchy zostają w tej desce – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Grzegorz Chyżyński, ekspert marki DUKA. 

Przechowywanie produktów może stać się łatwiejsze dzięki takim gadżetom, jak: koszyk na bagietki, naczynie na oliwki czy pojemnik na spaghetti. Krojenie zwykłym nożem czasem sprawia trudności, a efekty nie są zadowalające, dlatego warto zaopatrzyć się w specjalny nożyk do pizzy, nożyczki do ziół czy szatkownicę do jajek. Bardzo pomocna w kuchni może okazać się też pęseta do ości i szczypce do szypułkowania truskawek. Dużą popularnością wśród pań domu już cieszą się niezwykle funkcjonalne gadżety z silikonu.

 – Silikonowe formy do pieczenia zajmują mało miejsca, bo możemy je zawsze zwinąć w rulon, są bardzo elastyczne. Jeżeli pieczemy jakieś ciasto albo chleb w takiej silikonowej formie, nie trzeba smarować tego i natłuszczać. Bardzo szybko i prosto można wyciągnąć gotowe danie z takiej formy. Poza tym mamy też różne silikonowe akcesoria odporne na wysokie temperatury do 260 stopni nawet. Można też w silikonowych formach zamrażać kostki lodu na przykład. Są specjalne foremki, zrobione z silikonu, który wytrzymuje temperaturę minus 40 stopni –  tłumaczy Grzegorz Chyżyński.

Są też gadżety dla tych, którzy w kuchni nie czują się zbyt pewnie – np. krążek do gotowania mleka, który zapobiega przypaleniu. Niezwykle przydatny może też okazać się pochłaniacz zapachów do lodówki, zwłaszcza wtedy, gdy jednocześnie przechowuje się w niej ryby, aromatyczną wędlinę i ciasto z kremem.

Istnieje też od jakiegoś czasu mydełko stalowe, które służy do usuwania zapachów z dłoni. Jeżeli często używamy w kuchni czosnku, cebuli, owoców morza czy ryb zostaje często charakterystyczny zapach na dłoni i aby pozbyć się tego zapachu, przemywamy dłonie takim mydełkiem pod bieżącą wodą – wyjaśnia Grzegorz Chyżyński.

Gadżety te są nie tylko funkcjonalne. Ze względu na ciekawe, nowoczesne formy i kolory, mogą też stanowić niebanalną ozdobę każdej kuchni.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.