Newsy

Kompletując wyprawkę dla przedszkolaka, należy sprawdzić, czy kupowane przybory nie zawierają toksycznych substancji

2014-08-21  |  06:40

Przygotowując wyprawkę do przedszkola, powinniśmy kierować się przede wszystkim bezpieczeństwem dziecka. Należy zwrócić uwagę na to, czy kredki i ołówki nie zawierają szkodliwych substancji, np. polichlorku winylu. Warto zaopatrzyć też dziecko w przybory, które poprzez zabawę pomogą mu przygotować się do nauki w szkole.

W wyprawce przedszkolaka powinny się znaleźć odpowiednie ubrania: obuwie na zmianę, strój gimnastyczny, zapasowa odzież, przybory do leżakowania, czyli piżama i pościel, oraz artykuły higieniczne, takie jak: chusteczki, grzebień, mydło, szczoteczka i pasta do zębów. Przedszkolaka należy również wyposażyć w przybory szkolne, takie jak: kredki, flamastry, ołówki, farby, blok do rysowania, pędzelki i kolorowanki. Wybierając te produkty, rodzice powinni kierować się przede wszystkim bezpieczeństwem dziecka.

Dzieci są mniej przewidywalne niż nastolatkowie i zdarza się, że łamią kredkę albo wkładają je do buzi. Dlatego tak duże znaczenie ma tutaj skład tych produktów. Musimy być pewni, że przybory, które kupujemy, nie mają na przykład rakotwórczego polichlorku winylu czy innych szkodliwych substancji toksycznych, które mogą wpływać na zdrowie dzieci w długiej perspektywie – mówi Małgorzata Gawryluk-Dudzińska, kierownik marketingu BIC Polska, właściciela marki BIC KIDS, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Warto również kupować kredki i ołówki wykonane z żywicy syntetycznej, która jest bardziej elastyczna niż drewno. Po złamaniu drewnianego ołówka dziecko może się skaleczyć. Produkty z żywicy syntetycznej łamią się równomiernie i nie mają drzazg. Można je potem bez problemów zatemperować. Wybierając flamastry dla maluchów, warto zdecydować się na produkty z okrągłymi, blokowanymi końcówkami. Należy się także upewnić, że farby lub plastelina nie zawierają substancji toksycznych. Warto kupować produkty, które przyspieszą psychomotoryczny rozwój dziecka i przygotują je do nauki w szkole.

Warto zwrócić uwagę na to, czy ołówki i długopisy przeznaczone są dla dzieci od 4. roku życia. Powinny one mieć trójkątny kształt lub być zakończone specjalnymi końcówkami, które ułatwiają maluchom właściwe trzymanie przyborów w paluszkach, tak, aby nie zjeżdżały na sam dół, bo wtedy po prostu dzieci stawiają bardziej kulfony niż piszą i uczą się literek – mówi Małgorzata Gawryluk-Dudzińska.

Psychologowie radzą, by pozwolić dziecku wybrać choć część przyborów do rysowania. Mając w perspektywie zabawę samodzielnie wybranymi kredkami lub flamastrami, maluch łatwiej zniesie pierwszy dzień w przedszkolu i rozstanie z rodzicami.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.