Mówi: | Ewelina Kustra |
Funkcja: | współwłaścicielka |
Firma: | She/s a Riot Concept Store |
Moda na sklepy z duszą. W Polsce powstaje coraz więcej concept store
Autorskie kolekcje ubrań, niszowe kosmetyki i oryginalne przedmioty codziennego użytku – to najczęstszy asortyment concept store'ów, które zyskują coraz większą popularność wśród Polaków. Są to sklepy skierowane przede wszystkim do ludzi ceniących indywidualizm, oryginalność i wysoką jakość.
Concept store to połączenie sklepu, butiku i galerii. Jest to sklep z oryginalnymi towarami stworzony według określonej myśli przewodniej lub idei. Tą myślą koncepcyjną może być gust właściciela sklepu, temat przewodni lub wąska specjalizacja, np. wyłącznie odrestaurowane meble. Najczęściej placówki typu concept store działają w branży modowej, kulinarnej, wnętrzarskiej lub związanej ze sztuką. Pierwsze sklepy koncepcyjne powstały we Francji i Włoszech – paryski Colette i Corso Como w Mediolanie do dziś przez miłośników tego typu sklepów są uważane za kultowe miejsca. W Polsce concept store'y zaczynają zdobywać coraz większą popularność.
– Coraz więcej ludzi szuka przedmiotów, które ktoś dla nich wybrał z zalewu nowości. Nie wszyscy przychodzą do concept store'ów po to, żeby się ubrać od stóp do głów. Są to osoby, których bardzo zaciekawi jakaś publikacja, nowy album czy np. wybiorą sobie perfumy, bo niekoniecznie lubią chodzić do perfumerii, dlatego że wybór tam jest ogromny i bardzo ich przytłacza. A w takim miejscu jak concept store selekcja wstępna została już dokonana – mówi Ewelina Kustra, współwłaścicielka She/s a Riot, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
W She/s a Riot znajdują się starannie dobrane kolekcje ubrań, elegancka biżuteria, książki i magazyny, m.in. „Monitor” i „Vogue”, niszowe perfumy oraz kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów, artykuły papiernicze, np. notesy i pióra czy pachnące świece. Właściciele sklepu stawiają na rzeczy najlepszej jakości, ale także unikatowe i pięknie zaprojektowane. Dlatego wybrali takie marki, jak Balmain, Tom Pigeon, Henrik Vibskov, Ittar czy Kaweco. Wszystkie oferowane przez sklep produkty idealnie wpisują się w koncept placówki, czyli przyjemność codziennego życia. Ewelina Kustra, współwłaścicielka She/s a Riot Concept Store, postawiła sobie bowiem za cel ulepszanie codzienności poprzez otaczanie się pięknymi przedmiotami.
– Chciałam tutaj zgromadzić rzeczy, które sprawiają, że nawet codzienne czynności stają się przyjemne. Jeżeli robimy listę zakupów w notatniku, który jest pięknie wykonany, np. ręcznie robiony, i na dodatek ma jeszcze coś w sobie ciekawego, np. pięknie zaprojektowaną okładkę, i używamy do tego pięknego pióra, to prozaiczna wycieczka do sklepu nabiera trochę innego wymiaru. To jest idea, która mi przyświeca. Staram się oczywiście wybierać polskie produkty, ale nie tylko – mówi Ewelina Kustra.
Placówki typu concept store znajdują się obecnie w większości dużych miast Polski. Często są to miejsca, które stają się ośrodkiem życia kulturalnego okolicy – urządzane są tam spotkania artystów, wystawy obrazów i fotografii, a nawet minipokazy mody.
Zdaniem Eweliny Kustry klienci concept store'ów to osoby lubiące otaczać się pięknymi przedmiotami, doceniające drobne radości codziennego życia, gotowe zainwestować w rzeczy, które będą cieszyły swoim designem, a jednocześnie długo im służyły. Są to ludzie, którzy cenią indywidualność, dlatego chętnie kupują produkty marek niedostępnych w zwykłych sklepach. Kustra twierdzi, że Polacy są bardzo świadomi tego, czego szukają, ale też bardzo chętnie uczą się o nowych rzeczach.
– To jest dla mnie bardzo inspirujące, kiedy patrzę, że ktoś jest zadowolony, bo znalazł jakiś produkt, którego nie znał. Bardzo ciekawe są też spotkania z obcokrajowcami, którzy do nas wpadają. Ostatnio miałam gości z Portugalii, którzy byli totalnie zaskoczeni, że mamy manufaktury z Porto, ręcznie robione mydła, ponieważ to jest produkt bardzo niszowy również w Portugalii. Byli pod wrażeniem, jak to jest w ogóle możliwe, że znaleźliśmy coś takiego. Każde z tych spotkań jest dla mnie bardzo inspirujące. Myślę, że to jest przyszłość – mówi Ewelina Kustra.
She/s a Riot mieści się w Warszawie przy ul. Mysiej 3.
Czytaj także
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2023-11-24: Żywność convenience staje się alternatywą dla jedzenia w restauracjach. Konsumenci coraz częściej wybierają gotowe dania w sklepach
- 2022-10-04: Biedronka otworzyła już około 100 mniejszych, wielkomiejskich sklepów. Format ultra mini będzie się rozwijać w centrach dużych miast i większych osiedlach [DEPESZA]
- 2022-06-21: Smartfony, smartwatche, akcesoria [przebitki]
- 2022-05-10: Konsumenci wolą innowacyjne e-sklepy. Istotne są dla nich zwłaszcza łatwe i szybkie metody płatności
- 2021-10-20: Biedronka otworzyła 14 minicentrów dystrybucyjnych w sześciu miastach. To one obsłużą dostawy w ciągu 15 minut
- 2021-08-23: Wyprawka szkolna [przebitki]
- 2020-12-22: W Warszawie powstał pierwszy poza Chinami specjalny salon Xiaomi. Producent rozważa otwarcie kolejnych
- 2020-10-19: Energetyka słoneczna stała się opłacalnym biznesem. W tym roku obroty branży mają wzrosnąć o 25 proc.
- 2020-09-01: Koronawirus może oznaczać koniec tradycyjnych open space’ów. Zmienia się podejście firm do aranżacji biur
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.