Newsy

Najczęstszy błąd popełniany przez Polki w pielęgnacji włosów: dobór kosmetyków nieodpowiednich do rodzaju włosów

2014-05-30  |  06:40
W pielęgnacji i stylizacji włosów najważniejszy jest dobór właściwych kosmetyków, które będą dostosowane do ich rodzaju. Kluczową rolę, zwłaszcza w pielęgnacji włosów cienkich i zniszczonych, odgrywają maski regenerujące, intensywne odżywki i mgiełki zapobiegające wysuszaniu. Systematyczna domowa pielęgnacja i ochrona przed słońcem sprawi, że włosy będą zdrowe, lśniące i odpowiednio nawilżone.

Różne rodzaje włosów tak jak różne typy cery wymagają zupełnie innych kosmetyków. Jest to szczególnie ważne przy włosach cienkich, które łatwo niepotrzebnie obciążyć, stosując zbyt bogate odżywki, a także przesadzając z ilością produktów do stylizacji.

 – Ważne jest, abyśmy stosowali produkty zawierające składniki pomagające chronić włosy, nawilżając je i przywracając je z powrotem do życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Caroline Wilding, przedstawicielka firmy produkującej kosmetyki John Frieda.

Codzienna stylizacja, koloryzacje oraz częste stosowanie suszarek, lokówek czy też prostownic mają niekorzystny wpływ na kondycję włosów – uszkadzają je i wysuszają.  Dlatego w codziennej pielęgnacji konieczne jest stosowanie produktów, które posiadają składnik chroniący włos przed ciepłem.

–  Aplikujcie je na włosy przed rozpoczęciem suszenia i stylizacji. Próbujcie również unikać zbytniego obciążania włosów kosmetykami, zwłaszcza gdy macie cienkie włosy, ponieważ w ten sposób nie będziecie w stanie uzyskać efektu naturalnej objętości – radzi Caroline Wilding.

Kondycję włosów znacznie poprawia regularne stosowanie odżywek i masek regenerujących. Kosmetyki powinny być dopasowane do rodzaju włosów i stopnia ich zniszczenia. Warto zainwestować w kosmetyki droższe i bardziej skuteczne.

Intensywne maski regenerujące i odżywki różnią się od siebie. Zazwyczaj odżywki są nieco lżejsze i nadają się do częstszego stosowania. W salonie Johna Friedy zalecamy stosowanie odżywek przy każdym myciu włosów, ponieważ poprawia to ich kondycję i nawilża je. Wiele zależy od rodzaju włosów, bo może okazać się, że stosowanie odżywki przy każdym myciu zbytnio je obciąża. Jeśli chodzi o maski do włosów są one znacznie bardziej intensywne. Są one zaprojektowane tak, by stosować je mniej więcej raz w tygodniu w celu zregenerowania uszkodzonych i wysuszonych włosów – wyjaśnia Caroline Wilding.

Fryzjerzy podkreślają, że zupełnie nie sprawdzają się kosmetyki typu 2 w 1 lub uniwersalne, w dużych butlach dla całej rodziny. Przed zakupem warto więc czytać etykiety, żeby wiedzieć, jakie dany kosmetyk ma działanie i z jakich składników został zrobiony. Zupełnie innych kosmetyków wymagają włosy suche i łamliwe, a innych przetłuszczające się. 

Ważne jest postępowanie zgodnie z instrukcjami na opakowaniu. Jeśli producent zaleca użycie określonej ilości, stosujmy się do tego. Oczywiście włosy każdej kobiety są inne, ale zacznijmy od instrukcji z opakowania, sprawdźmy czy nam odpowiadają, a dopiero później eksperymentujmy – podkreśla Caroline Wilding.

Styliści radzą także, by systematycznie – najlepiej co trzy miesiące – podcinać końcówki włosów. To pozwoli zachować im zdrowy wygląd.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.