Mówi: | Kamil Maślanka |
Funkcja: | ekspert BoConcept |
Nowoczesne sofy rozkładane łączą w sobie funkcjonalność i atrakcyjny design
Odpowiednia wielofunkcyjna sofa powinna łączyć w sobie atrakcyjny wygląd oraz wygodę. Decydując się na kupno sofy rozkładanej, należy zastanowić się, czy mebel będzie służył przede wszystkim do siedzenia, czy stanie się dodatkowym łóżkiem, z którego regularnie korzystają domownicy lub goście.
– Nawet w dzisiejszych czasach, kiedy mechanizmy rozkładania są bardzo rozwinięte i sofa zajmuje mało miejsca, często wygoda jest na drugim planie. Sofy rozkładane są odrobinę mniej wygodne, ponieważ mają pod spodem schowany mechanizm służący do rozkładania. Przed kupnem mebla musimy ocenić, czy sofa będzie rozkładana codziennie, czy ma służyć wyłącznie do spania okazjonalnego. Należy pójść na kompromis – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kamil Maślanka, ekspert BoConcept.
Na sofy rozkładane decydują się przede wszystkim osoby, które mają małe mieszkania, dlatego dla nich liczy się przede wszystkim komfort użytkowania. Producenci rozkładanych sof proponują nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania, dzięki którym rozkładana kanapa nie zajmuje wiele miejsca, a korzystanie z niej jest łatwe i pozwala zaoszczędzić czas.
– Sofę rozkładaną jesteśmy w stanie rozłożyć jedną ręką, nie wprowadzając jakiegoś wielkiego zamętu w mieszkaniu, nie szukając miejsca na poduszki, ponieważ obecnie stanowią one najczęściej element systemu rozkładania. W sofie są montowane 10-15-centymetrowe materace, które bardzo często dają bardzo dobry komfort spania. Pojawiają się też stelaże porównywalne do tych montowanych w wygodnym łóżku pełnowymiarowym – mówi Kamil Maślanka.
Rozkładane meble przestają kojarzyć się już wyłącznie z meblem kupowanym z konieczności. Współczesne rozwiązania sprawiają, że rozkładana sofa jest zarówno praktyczna, jak i ładna, i może służyć przez wiele lat.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.