Newsy

Nowoczesne telewizory są coraz bardziej inteligentne. Wyczuwają obecność użytkownika i dopasowują do niego ofertę programową

2014-06-16  |  06:30
Mówi:Klara Ufnalewska
Funkcja:PR manager Poland & Baltics
Firma:producent elektroniki użytkowej Panasonic
  • MP4
  • Najnowsze modele telewizorów wyposażone w kamery i czujniki potrafią rozpoznać, który z domowników znajduje się w pobliżu odbiornika. Dzięki temu urządzenie dopasuje do niego konkretną ofertę programową i listę przydatnych stron WWW. Jeden telewizor może zapamiętać maksymalnie pięć osób i spersonalizować interfejs do każdej z nich.

    Możemy dla każdego członka rodziny spersonalizować poszczególne ekrany tak, aby w momencie gdy dany użytkownik podchodzi do telewizora, odkrywał się przed nim od razu jego ekran i wybrane przez niego programy telewizyjne i internetowe. Możemy sobie stworzyć np. cztery takie ekrany. Telewizor ma jeszcze taką dodatkową funkcję, że w momencie, kiedy do niego podchodzimy, wysuwa się automatycznie kamera i rozpoznaje twarz lub głos – w zależności od tego, której funkcji chcemy użyć – i od razu przestawia się automatycznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Klara Ufnalewska, PR manager z firmy Panasonic.

    Producenci telewizorów stawiają też na doskonalenie technologii Smart TV, która pozwala na swobodne przeglądanie stron internetowych. Nowością jest także funkcja TV Anywhere.

    TV Anywhere pozwala na oglądanie wybranych przez nas i spersonalizowanych kanałów gdziekolwiek jesteśmy na świecie. Za pomocą takiej aplikacji, którą instalujemy na smartfonie lub tablecie, jesteśmy w stanie dostać się do wnętrza naszego telewizora i możemy oglądać różne kanały telewizyjne. Mamy też możliwość zaprogramowania nagrywania, a następnie odtworzenia na smartfonie lub po powrocie do domu na dużym ekranie – wyjaśnia Klara Ufnalewska. – Z kolei Smart TV to jest cały pakiet funkcjonalności, które wykraczają poza standardowe możliwości telewizora, czyli szeroki dostęp do treści internetowych, portali społecznościowych, przeglądanie stron WWW, kanałów YouTube, a także dostęp do takich funkcji jak kontrola nad telewizorem, za pomocą której na przykład możemy, używając smartfona, włączyć telewizor z innego pomieszczenia.

    Poprzez zdalne połączenie telewizora z urządzeniami przenośnymi będzie można też przesyłać filmy, zdjęcia i informacje tekstowe.

    Remote Share pozwala na dzielenie się z domownikami – przy założeniu, że jesteśmy poza domem – zdjęciami, nagraniami wideo czy nawet wiadomościami, zamiast tych zostawianych na lodówce. Możemy wysłać cały album ze zdjęciami lub właśnie nagranie wideo, po prostu nagrywamy się smartfonem i wysyłamy taki plik – dodaje Klara Ufnalewska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

    Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

    Media i PR

    Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

    Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

    Moda

    Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

    Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.