Mówi: | Klara Ufnalewska |
Funkcja: | PR manager Poland & Baltics |
Firma: | producent elektroniki użytkowej Panasonic |
Nowoczesne telewizory są coraz bardziej inteligentne. Wyczuwają obecność użytkownika i dopasowują do niego ofertę programową
– Możemy dla każdego członka rodziny spersonalizować poszczególne ekrany tak, aby w momencie gdy dany użytkownik podchodzi do telewizora, odkrywał się przed nim od razu jego ekran i wybrane przez niego programy telewizyjne i internetowe. Możemy sobie stworzyć np. cztery takie ekrany. Telewizor ma jeszcze taką dodatkową funkcję, że w momencie, kiedy do niego podchodzimy, wysuwa się automatycznie kamera i rozpoznaje twarz lub głos – w zależności od tego, której funkcji chcemy użyć – i od razu przestawia się automatycznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Klara Ufnalewska, PR manager z firmy Panasonic.
Producenci telewizorów stawiają też na doskonalenie technologii Smart TV, która pozwala na swobodne przeglądanie stron internetowych. Nowością jest także funkcja TV Anywhere.
– TV Anywhere pozwala na oglądanie wybranych przez nas i spersonalizowanych kanałów gdziekolwiek jesteśmy na świecie. Za pomocą takiej aplikacji, którą instalujemy na smartfonie lub tablecie, jesteśmy w stanie dostać się do wnętrza naszego telewizora i możemy oglądać różne kanały telewizyjne. Mamy też możliwość zaprogramowania nagrywania, a następnie odtworzenia na smartfonie lub po powrocie do domu na dużym ekranie – wyjaśnia Klara Ufnalewska. – Z kolei Smart TV to jest cały pakiet funkcjonalności, które wykraczają poza standardowe możliwości telewizora, czyli szeroki dostęp do treści internetowych, portali społecznościowych, przeglądanie stron WWW, kanałów YouTube, a także dostęp do takich funkcji jak kontrola nad telewizorem, za pomocą której na przykład możemy, używając smartfona, włączyć telewizor z innego pomieszczenia.
Poprzez zdalne połączenie telewizora z urządzeniami przenośnymi będzie można też przesyłać filmy, zdjęcia i informacje tekstowe.
– Remote Share pozwala na dzielenie się z domownikami – przy założeniu, że jesteśmy poza domem – zdjęciami, nagraniami wideo czy nawet wiadomościami, zamiast tych zostawianych na lodówce. Możemy wysłać cały album ze zdjęciami lub właśnie nagranie wideo, po prostu nagrywamy się smartfonem i wysyłamy taki plik – dodaje Klara Ufnalewska.
Czytaj także
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-10-09: Cyfrowi kontrolerzy lotów nie zastąpią na razie całkowicie ludzi. Zaawansowane technologie będą jednak wspierać zarządzanie ruchem lotniczym
- 2024-09-19: Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
- 2024-09-30: Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki
- 2024-10-08: Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. W dekarbonizacji pomagają nowe technologie, ale przyszłością są zielone paliwa
- 2024-08-14: Polskie konsorcjum rozwija innowacyjny system serwisowania i tankowania satelitów na orbicie. To może wydłużyć czas ich eksploatacji o 20 lat
- 2024-07-25: Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.