Newsy

Ponad połowie Polaków zdarzyło się otrzymać nietrafiony prezent

2013-12-20  |  07:00
Ponad połowa Polaków przynajmniej raz była niezadowolona z otrzymanego prezentu  wynika z badań Instytutu Homo Homini, na zlecenie portalu Giftbook.eu. Jedynie co piąta osoba szukająca podarunku, zna i bierze pod uwagę gust oraz oczekiwania obdarowywanego.

Polacy pod choinkę najczęściej kupują książki, płyty i kosmetyki. W większości przypadków są one jednak nietrafione. Powodem jest nieznajomość oczekiwań osoby, dla której prezent jest kupowany.

Z badań Instytutu Homo Homini, przeprowadzonych na zlecenie nowo powstałego portalu Giftbook.eu wynika, że ponad połowa
Polaków przynajmniej raz była zawiedziona podarunkiem. Zwrot prezentu obecnie nie jest taki prosty, bo sprzedawca wcale nie musi przyjąć "niechcianego" pełnowartościowego towaru. Zależy to od jego dobrej woli.

Dlatego dobrym rozwiązaniem jest namówienie osoby, której chcemy sprawić upominek, na zrobienie listy prezentów, dzięki czemu kupujący zaoszczędzi czas i sprawi przyjemność upominkiem. Można to zrobić tradycyjnie, pisząc listę na kartce lub przez internet, dzięki czemu wskażemy konkretny produkt.

Możemy też dołączyć na przykład linki, jak ten produkt wygląda, gdzie można go kupić – mówi Magdalena Belka, rzeczniczka portalu Giftbook.eu .

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.