Newsy

Ponad połowie Polaków zdarzyło się otrzymać nietrafiony prezent

2013-12-20  |  07:00
Ponad połowa Polaków przynajmniej raz była niezadowolona z otrzymanego prezentu  wynika z badań Instytutu Homo Homini, na zlecenie portalu Giftbook.eu. Jedynie co piąta osoba szukająca podarunku, zna i bierze pod uwagę gust oraz oczekiwania obdarowywanego.

Polacy pod choinkę najczęściej kupują książki, płyty i kosmetyki. W większości przypadków są one jednak nietrafione. Powodem jest nieznajomość oczekiwań osoby, dla której prezent jest kupowany.

Z badań Instytutu Homo Homini, przeprowadzonych na zlecenie nowo powstałego portalu Giftbook.eu wynika, że ponad połowa
Polaków przynajmniej raz była zawiedziona podarunkiem. Zwrot prezentu obecnie nie jest taki prosty, bo sprzedawca wcale nie musi przyjąć "niechcianego" pełnowartościowego towaru. Zależy to od jego dobrej woli.

Dlatego dobrym rozwiązaniem jest namówienie osoby, której chcemy sprawić upominek, na zrobienie listy prezentów, dzięki czemu kupujący zaoszczędzi czas i sprawi przyjemność upominkiem. Można to zrobić tradycyjnie, pisząc listę na kartce lub przez internet, dzięki czemu wskażemy konkretny produkt.

Możemy też dołączyć na przykład linki, jak ten produkt wygląda, gdzie można go kupić – mówi Magdalena Belka, rzeczniczka portalu Giftbook.eu .

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.