Mówi: | Ricardo Danziger |
Funkcja: | ekspert marki Puma |
Producenci butów piłkarskich prezentują nowości przed mistrzostwami świata. Dominuje obuwie lekkie i trwałe
Światowe koncerny przy tworzeniu najnowszych modeli obuwia sięgnęły po najnowsze technologie. Każda z firm postawiła nie tylko na trwałość i wygodę butów, lecz także na charakterystyczny wygląd swoich produktów, który wyróżni ich korki od innych.
– Dbanie o wytrzymałość nie jest niczym nowym. Chcemy dać naszym klientom but, który będzie miał ładny wygląd, a zarazem nie zniszczy się po kilku meczach. Do tego idealnego połączenia dochodzimy poprzez wykorzystanie zaawansowanej technologii, badania oraz konsultacje z piłkarzami – wyjaśnia Ricardo Danziger, ekspert marki Puma.
W tym roku Nike wypuściło buty bezszwowe ze specjalną skarpetą, która chroni staw skokowy, Adidas postawił na nowy sposób ogumienia korków, natomiast Puma przy konstruowaniu swojego buta wzorowała się kształtem ludzkiej stopy.
– Staramy się dopasować nasze obuwie do różnych typów piłkarzy. Bez względu na to, czy dany zawodnik bazuje na sile, czy szybkości, mamy dla każdego z nich odpowiedni produkt. Ogólnym trendem, który panuje teraz pośród producentów, jest dbałość o jak najniższą wagę buta. Staramy się stworzyć but jak najlżejszy, a zarazem odpowiednio wytrzymały, który uchroni naszego klienta od kontuzji – mówi agencji Newseria Lifestyle Danziger.
Często na zakup butów, które noszą gwiazdy piłki nożnej, swoich rodziców namawiają dzieci i młodzież.
– Rodzice muszą wziąć pod uwagę nie tylko modę i wygląd butów, lecz przede wszystkim wygodę i solidność wykonania. Buty muszą pasować oraz być trwałe. Złej jakości korki zniszczą się po trzech meczach, co oznacza, że pieniądze będą wyrzucone w błoto. Dziecko powinno nosić również buty jak najlepiej dopasowane. Oczywiście to także jest zależne od tego, czy dziecko gra w piłkę dla wyników, czy dla zabawy. Jeżeli chodzi o rekreację, można zakupić buty nawet o rozmiar większe. Natomiast jeżeli w grę wchodzi profesjonalna gra, buty muszą być dobrze dopasowane, co oznacza częstszy wydatek – dodaje Danziger.
Puma jest jednym z liderów rynku obuwia sportowego. Na mundialu w Brazylii w butach niemieckiej marki zaprezentują się m.in. Mario Balotelli, Cesc Fàbregas, Sergio Agüero, Yaya Touré i Gianluigi Buffon.
Czytaj także
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-14: Grzegorz Krychowiak: Mieszkam od lat we Francji i kultura tego kraju jest mi bliska jak polska. Poświęciłem bardzo dużo, żeby osiągnąć sukces
- 2024-09-20: Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków
- 2024-09-27: MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
- 2024-09-25: 94 proc. dzieci ma problem z podstawowymi umiejętnościami ruchowymi. Potrzebne zmiany w lekcjach WF-u
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.