Newsy

Wybierając materac do spania, należy kierować się wzrostem i wagą użytkownika

2014-01-30  |  06:10
Fachowcy radzą, by w przypadku zakupu materaca zdać się na wiedzę i doświadczenie sprzedawcy. Nie ma modeli uniwersalnych. Ten, który doskonale sprawdzi się w przypadku osoby wysokiej, niekoniecznie będzie komfortowy dla kogoś o średnim wzroście i odwrotnie. Podobnie jest z wagą ciała.

Zdaniem specjalistów, idealny materac powinien być sprężysty i elastyczny, bo tylko wtedy będzie poddawał się naszej sylwetce. Nie może być tak, że to ciało musi dopasowywać się do jego kształtu i twardości. Producenci radzą więc, by decyzji o zakupie materaca nie podejmować pochopnie. Wyznacznikiem powinien być przede wszystkim komfort snu.

Przy zakupie 99 proc. uwagi powinniśmy poświęcić sprzedawcy, który doradzi nam, patrząc przede wszystkim na naszą sylwetkę. Najważniejsze w doborze materaca są nasz wzrost i waga. Osoba ważąca przypuśćmy 60 kg i o wzroście 180 cm będzie musiała wybrać zupełnie inny materac niż osoba tej samej wagi o niższym wzroście – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Moniuszko z firmy ATM Świat Sypialni.  

Producenci dzielą materace na trzy podstawowe rodzaje: sprężynowe, piankowe i lateksowe. Ich zdaniem o funkcjonalności i przydatności towaru decyduje wiele szczegółów.

Czym więcej sprężyn w materacu, tym on lepiej pracuje punktowo. Sprężyna może być bonelowa lub bardzo popularna teraz – kieszonkowa. Jeśli chodzi o materace piankowe, podstawowym jest materac wykonany z pianki poliuretanowej, ale bardzo popularne są teraz pianki wysokoelastyczne i termoelastyczne. Są dużo wygodniejsze, mają większą trwałość, zdecydowanie bardziej polecane są klientom. I oczywiście materace lateksowe, czyli takie typowe materace wykonane z lateksu syntetycznego. Wyższy poziom mają materace z domieszką lateksu naturalnego – podkreśla Tomasz Moniuszko.

Przy wyborze materaca większość klientów kieruje się wygodą. Ale są też osoby, które ze względu na skłonności alergiczne, przede wszystkim zwracają uwagę na to, z jakiego materiału jest wykonany.

W tej chwili konstrukcje materaców są takie, że nie rozwijają się w nich grzyby i roztocza. Są specjalne pokrowce. Najbardziej popularnym w tej chwili jest pokrowiec, który ma 2 proc. srebra w sobie, czyli jest przepikowany srebrną nitką. Przez to ma właściwości bakteriobójcze. Dobrym rozwiązaniem w materacach są także wkłady lateksowe, bo w lateksie nie rozwijają się ani roztocza, ani grzyby – wyjaśnia Tomasz Moniuszko.

Materac kupuje się raz na 6–8 lat. W tym czasie zmieniają się proporcje ciała, chudniemy bądź przybieramy na wadze. Według producentów w przypadku zmiany wagi powinniśmy dla komfortu snu zdecydować się na zakup nowego, bardziej dopasowanego modelu.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.