Mówi: | Mark Dorman |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu na terenie Europy |
Firma: | California Prune Board |
Wysokie wartości odżywcze suszonej śliwki kalifornijskiej. Usprawnia funkcjonowanie jelit i może pomóc w utrzymaniu gęstości kości
Suszone śliwki kalifornijskie zawierają wiele wartościowych składników odżywczych, które zapewniają dobre zdrowie i samopoczucie. Są one przede wszystkim źródłem miedzi i potasu. To cenny składnik wielu potraw i niezbędny element zdrowej diety. Mogą być również wykorzystywane na przykład do wypieków, produktów mlecznych, koktajli owocowych, sałatek czy wyrobów mięsnych. Pasta oraz purée z takiej śliwki może być z kolei używane zamiast oleju czy tłuszczu.
Specjaliści do spraw żywienia podkreślają, że spożywanie dziennie 100 g kalifornijskich suszonych śliwek to element zbilansowanej diety, która pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu jelit. Są one przede wszystkim źródłem miedzi, która korzystnie oddziałuje na układ nerwowy i przyczynia się do prawidłowej pigmentacji skóry oraz włosów. Bakalie te mają również wysoką zawartość potasu, który wspomaga pracę mięśni i pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi. Są słodkie w smaku, jednak nie zawierają żadnego dodatkowego cukru, a jedynie ten występujący w owocach naturalnie.
– Śliwki suszone mają wiele korzystnych właściwości. Zaliczyć do nich można błonnik pokarmowy, który korzystnie wpływa na zdrowie. Prowadzimy wiele badań i śliwki suszone są jedynym naturalnym owocem certyfikowanym decyzją UE w zakresie prawidłowego funkcjonowania jelit. Wyniki prowadzonych przez nas badań sugerują także, że śliwki suszone mogą pomóc w utrzymaniu gęstości kości. Współpracujemy w tym względzie z Międzynarodową Fundacją Osteoporozy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mark Dorman, dyrektor ds. marketingu na terenie Europy, California Prune Board.
Nowe sposoby na wykorzystanie suszonej śliwki pod różnymi postaciami, California Prune Board promowała podczas III Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood w Warszawie.
– Uczymy ludzi, jak wykorzystywać śliwki suszone w nowatorski sposób, nie zapominając przy tym o tradycji. Tworzymy wiele nowych przepisów we współpracy z najlepszymi polskimi szefami kuchni, którzy przypominają nam również stare, historyczne metody wykorzystywania suszonej śliwki – mówi Mark Dorman.
Suszona śliwka jest sprzedawana także w formie purée, koncentratu, kostki, pasty czy proszku. Jest używana w wielu gałęziach przemysłu spożywczego. Na całym świecie producenci żywności, szefowie kuchni, mistrzowie cukiernictwa, piekarze i wędliniarze doceniają korzyści, jakie niosą za sobą produkty wytwarzane na bazie suszonej śliwki.
– Produkujemy śliwki suszone na wiele różnych sposobów, tak by mogły znaleźć zastosowanie w przemyśle spożywczym. Są cięte, siekane, w formie purée. Jest wiele różnych zastosowań śliwki suszonej w produkcji ciast, herbatników czy chleba. Purée z kolei znajduje się w jogurtach albo w mięsie – podkreśla Mark Dorman.
Śliwki kalifornijskie są smaczne, zdrowe i odżywcze. Stanowią świetną przekąskę, którą można ze sobą zabrać wszędzie – do pracy czy na spacer. Blisko połowa polskich konsumentów kupuje je co najmniej raz w miesiącu, a jedna czwarta – przynajmniej raz w tygodniu.
– Polacy jedzą dużo więcej suszonych śliwek niż wtedy, kiedy zaczęliśmy im przypominać o zdrowotnych i odżywczych zaletach tego owocu, a także o jego wszechstronności. A Kalifornia jest liderem zarówno pod względem badań i rozwoju, jak i sprzedaży tego produktu. Dzięki temu jesteśmy światowym liderem – dodaje Mark Dorman.
Najlepsze na świecie suszone śliwki pochodzą z Kalifornii. Żyzne gleby doliny Sacramento i San Joaquin oraz kalifornijskie słońce dają warunki do produkcji aromatycznych i słodkich owoców.
Czytaj także
- 2024-10-28: Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-10-29: David Gaboriaud: Według przewodnika Michelina poziom kulinarny polskich restauracji jest coraz wyższy. Polacy są w rozwoju gastronomii krok przed Francuzami
- 2024-10-03: David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu
- 2024-10-11: David Gaboriaud: Polscy kucharze uwielbiają kuchnię znad Loary. Francuskimi technikami mocno inspirował się Modest Amaro
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-08-20: Brak przepisów i systemu wsparcia blokuje rozwój polskiego rynku biometanu. Branża apeluje o włączenie sektora do krajowych strategii energetycznych
- 2024-08-06: Nowa Komisja Europejska utrzyma „zielony” kurs. Jednak większy nacisk chce położyć na konkurencyjność gospodarki i dialog ze społeczeństwem
- 2024-07-09: Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację
- 2024-06-25: Naukowcy stworzyli zdrowszą odmianę czekolady. Wykorzystali do tego wyrzucane dotąd części owocu kakaowca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.