Newsy

Zamężne Polki coraz częściej szukają romansu w internecie

2014-07-11  |  06:25
Mówi:Christoph Kraemer
Funkcja:rzecznik prasowy
Firma:serwis społecznościowy Ashleymadison.com
  • MP4
  • Polacy coraz chętniej zdradzają swoich małżonków. Ze względów religijnych rozwodzimy się wprawdzie rzadziej niż mieszkańcy innych krajów Europy, ale nie dochowujemy wierności. Jak wynika z danych serwisu Asleymadison.com duży odsetek osób szukających romansu w internecie stanowią zamężne kobiety.

    W krajach katolickich im więcej jest moralnych i społecznych zasad, tym więcej osób pragnie zakazanego owocu. Powracamy do zakazanego jabłka z Biblii. Zauważyliśmy, że w Polsce wskaźnik małżeństw jest większy niż średnia europejska, a wskaźnik rozwodów o 50 procent mniejszy niż w Europie. Jednocześnie mamy badania, które pokazują, że polskie małżeństwa wcale nie są szczęśliwsze i nie mają lepszego życia seksualnego niż reszta Europy – mówi agencji Newseria Lifestyle Christoph Kraemer, rzecznik prasowy serwisu Ashleymadison.com.

    Ashleymadison.com to platforma społecznościowa, która ma ułatwiać osobom w stałym związku nawiązanie romansu. W ciągu pierwszych dwóch tygodni funkcjonowania w Polsce serwis zdobył 10 tysięcy użytkowników. Twórcy portalu liczą na to, że w ciągu roku zdobędą pół miliona użytkowników, a po dwóch latach działalności będzie ich milion. Zdecydowana większość z nich to kobiety w związku małżeńskim.

    Ciekawe, że gdy w innych krajach mamy 25 procent samotnych kobiet na naszych stronach, tak w Polsce zarejestrowane kobiety to w 88 procentach mężatki, więc jest to kolejny dowód na to, że coś jest nie tak z polskimi małżeństwami, czegoś w nich po prostu brakuje  – mówi Christoph Kraemer.

    Najchętniej zdradzają internauci. Według profesora Zbigniewa Lwa-Starowicza prawie połowa mężczyzn intensywnie korzystających z internetu przyznaje się do zdrady małżeńskiej. Przyszłych partnerów poznają na czatach lub portalach randkowych. 

    Utarło się, że to szminka na kołnierzyku symbolizuje kogoś, kto wpadł. W dzisiejszych czasach nazywamy to cyfrową szminką, a są to wiadomości e-mail, SMS-y, wykonane połączenia. Trzeba być bardzo ostrożnym, dlatego doradzamy użytkownikom, by jak najdłużej utrzymywali znajomość wyłącznie za pomocą portalu – mówi Christoph Kraemer.

    Według psychologów motywy zdrady kobiet i mężczyzn różnią się. Kobiety zazwyczaj zdradzają, bo czują się zaniedbywane lub chcą zemścić się na partnerze, mężczyźni natomiast często działają pod wpływem impulsu i pozamałżeński romans traktują jako nic nieznaczący epizod.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.