Mówi: | Zbigniew Urbański |
Funkcja: | prezenter |
Zbigniew Urbański: tęsknię do telewizji, bo telewizja to wciąż prestiżowe medium
Internet jest popularny, ale to w telewizji szukamy prestiżu – mówi prezenter. Obecnie koncentruje się na działalności w sieci, rozwijając nowy projekt, w którym wyjaśnia widzom mechanizm działania różnorodnych urządzeń. Nie ukrywa jednak, że chciałby wrócić do telewizji.
Zbigniew Urbański związał się z telewizją po odejściu z policji, w której pracował przez osiemnaście lat. W programie „Gadżet”, emitowanym na antenie TVN Turbo, oraz kąciku w magazynie porannym Dzień Dobry TVN testował technologiczne nowinki. Z czasem postanowił się związać z portalem Onet.pl, gdzie prowadził programy „Twardy Reset”, „Baby Lab” oraz „Urbański testuje”. Wszystkie te formaty w mniejszym lub większym stopniu związane były z tematem nowych technologii.
– Technologie to cały czas mój konik, gadżety też, chociaż już ponad dziesięć lat się tym zajmuję – mówi Zbigniew Urbański agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Obecnie prezenter pracuje nad nowym projektem. Jak twierdzi, wszedł w nowe dla niego środowisko i zajmuje się nieco inną tematyką. W nowym programie tłumaczy widzom budowę określonych urządzeń i mechanizm ich działania oraz wyjaśnia, na czym polega ich przydatność bądź nieprzydatność, dla konsumentów.
– Program nazywa się „Show me” i mówi o tym wszystkim, nad czym się czasami zastanawiamy. Często zadajemy sobie pytanie, jak to jest możliwe, że to działa, a ja próbuję odpowiedzieć na to pytanie – mówi Zbigniew Urbański.
Prezenter koncentruje się obecnie na działalności internetowej. Twierdzi, że docenia swobodę, jaką daje obecność w sieci – brak nadzoru, możliwość realizowania własnej wizji bez narzuconego z góry scenariusza. Zdaje też sobie sprawę z tego, że internet, zwłaszcza platforma YouTube, cieszy się ogromną popularnością i zapewnia dużą oglądalność. Nie ukrywa jednak, że chętnie wróciłby do telewizji.
– Do telewizji człowiek tęskni, bo telewizja to cały czas prestiż. Internet jest popularny, ale prestiżu szukamy zawsze w telewizji. Chciałbym oczywiście prowadzić jakiś program w telewizji, ale na razie się na to nie zapowiada – mówi Zbigniew Urbański.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.