Mówi: | Patryk Pietrzak |
Funkcja: | ambasador marki Pilsner Urquell |
Zdecydowana większość Polaków nie lubi eksperymentować w kuchni
62 procent respondentów zadeklarowało, że pozostaje wierna tradycyjnym smakom. Tylko 29 procent badanych przyznało, że chętnie poszukuje nowych doznań smakowych. Za bardzo istotny trend blisko połowa badanych uznała natomiast pielęgnowanie tradycji kulinarnych, które są charakterystyczne dla danego regionu.
– Co ciekawe, aż 48 proc. Polaków uważa, że trend regionalizacji jest bardzo istotny i jest jednym z najbardziej pozytywnych trendów, jaki odbywa się w tej chwili na rynku. 88 proc. Polaków docenia, że smaki, które nie zmieniły się od lat, mają tę wartość dodaną – wyjaśnia Patryk Pietrzak, ambasador marki Pilsner Urquell, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Z badań wynika również, że preferencje smakowe Polaków zależą w dużej mierze od płci. Kobiety zdecydowanie bardziej lubią potrawy słodkie, mężczyźni preferują smak wytrawny.
– Przeciętny Polak najbardziej docenia oczywiście rzeczy, które mają wyważony smak. Smaki goryczkowe, smaki wytrawne – człowiek uczy się ich przez lata. Smaki słodkie to oczywiście smaki dzieciństwa. I teraz połączenie idealne tych smaków, idealnie dobrane rzeczy, które są wytrawne z rzeczami, które są słodkie, smakują Polakom najlepiej – mówi Patryk Pietrzak.
Niezależnie od płci Polacy coraz bardziej lubią natomiast smak piwa. Z badań wynika, że jest to obecnie najpopularniejszy napój alkoholowy w Polsce. Także i w tej kwestii Polacy są jednak tradycjonalistami, wybierają najchętniej smaki znane i sprawdzone, z dużą ilości goryczki piwnej.
– Zaczynamy odkrywać piwo, zaczynamy szukać piw, których w Polsce przez wiele lat nie było albo były bardzo niskiej jakości. Tutaj głównie są to piwa, kolekcje różnego rodzaju specjalności, piwa ciemne, piwa pszeniczne. I też powracamy do klasyki, do tych stylów, które ukształtowały rynek piwa. Bo jeśli chodzi o jasne piwa typu lager, to stanowią one około 70 proc. rynku światowego – mówi Patryk Pietrzak.
Na preferencje smakowe wpływ ma już to, jakie pokarmy matka spożywała podczas ciąży. Jeśli chętnie sięgała po słodycze, dziecko może mieć do nich skłonności. Duże znaczenie mają także uwarunkowania genetyczne, bo to w DNA zakodowane jest to, jak człowiek odbiera słodycz czy gorycz. Preferencje smakowe mogą jednak zmieniać się, ponieważ zmysł ten kształtuje się u człowieka całe życie.

Sezon na koktajle. Z łatwością można je zrobić w domu

Gotowanie na zapas pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Potrawy muszą być jednak właściwie przechowywane

Na grillu powinny być dwie strefy temperatury
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.