Newsy

Jesienią wzrasta ochota na seks

2013-11-13  |  08:15
Mówi:Izabela Dziugieł
Funkcja:psycholog, seksuolog
Firma:Przystań Psychologiczna
  • MP4
  • Według stereotypów największe zainteresowanie seksem jest latem, kiedy wysokie temperatury sprawiają, że nosimy lżejsze ubrania i odsłaniamy więcej ciała. Jednak miłosnym uniesieniom najbardziej ulegamy wiosną oraz jesienią. Poziom testosteronu i estrogenu jesienią utrzymuje się na wysokim poziomie, a niska temperatura sprzyja romantycznym wieczorom.

    Są teraz warunki sprzyjające, bo jest zimno, nie chce się wychodzić ogólnie i zostaje się w domu. Chce nam się kochać bardziej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Izabela Dziugieł, psycholog i seksuolog z Przystani Psychologicznej.

    Specjaliści twierdzą, że reakcją organizmu na ponurą deszczową aurę jest wzrost poziomu testosteronu i estrogenu.

    Jesienią poziomy testosteronu skaczą bardzo mocno. A testosteron jest odpowiedzialny za libido. W efekcie libido wzrasta właśnie o tej porze roku. Kiedy jest zimno, przyjemniej jest zostać w domu z partnerem czy z partnerką, przytulić się, obejrzeć film – dodaje Izabela Dziugieł.

    Eksperci tłumaczą, że późną jesienią ludzie wydają się być dla siebie bardziej atrakcyjni.  Wysoki poziom testosteronu sprawia, że inaczej patrzymy na ciało partnera czy partnerki. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku męskiego postrzegania kobiecego ciała. Kiedy w zapomnienie odchodzą letnie kostiumy eksponujące kształty, a z szaf wyciągamy płaszcze i szaliki, każdy skrawek ciała staje się dla mężczyzny pobudzający.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.