Mówi: | Konrad Gaca |
Funkcja: | dietetyk |
Konrad Gaca z "Fat Killers. Zabójcy tłuszczu": otyłość Polaków jest przerażająca
– To, w jaki sposób my funkcjonujemy, w jak sposób się odżywiamy – to jest najważniejsza edukacja dla naszych dzieci. One nas obserwują. Widzą, czy jesteśmy aktywni i naśladują to, w jaki sposób się odżywiamy. Tworzymy ich wzorce – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Konrad Gaca, dietetyk.
Według niego rozwiązanie problemów z otyłością jest proste. Należy zwiększyć aktywność ruchową i odżywiać się zdrowo.
– Podstawowy problem w żywieniu Polaków wydaje się banalny – nieregularność jedzenia. To, że omijamy posiłki, że skupiamy się na dwóch posiłkach w ciągu dnia – tłumaczy Konrad Gaca.
Nie bez znaczenia jest także nieprawidłowa gospodarka węglowodanami, nadużywanie soli i cukru. To wszystko prowadzi do otyłości i nadciśnienia.
– Wydaje nam się, że owoce są bardzo zdrowe, możemy je wieczorem jeść bez największego problemu, ale pamiętajmy, że w nadmiarze kalorii automatycznie fruktoza przekłada się w tkankę tłuszczową, więc nie powinniśmy jeść owoców wieczorem, jeżeli nie jesteśmy aktywni i mamy słaby metabolizm – wyjaśnia Konrad Gaca.
Dietetyk jest jedynym w Polsce specjalistą żywieniowym z międzynarodowym tytułem Certified Nutrition Specialist. To właśnie dzięki niemu uczestnicy programu "Fat Killers. Zabójcy tłuszczu" schudli razem ponad 300 kilogramów. Szczupłą sylwetkę zawdzięcza mu też Iwona Pavlowić.
Czytaj także
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-13: Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
- 2025-05-22: Statystyki dotyczące otyłości coraz bardziej niepokojące. Niewielki odsetek chorych podejmuje leczenie
- 2025-06-02: Otyłość i insulinooporność zwiększają ryzyko rozwoju alzheimera. Do 2050 roku liczba chorych może się podwoić
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-06-23: Bartłomiej Nowosielski: Osoby z chorobą otyłościową są stygmatyzowane. Hejterów nie obchodzi to, że po drugiej stronie jest człowiek z emocjami
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-04-23: Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.