Newsy

Kremy do opalania używane w poprzednim sezonie nie gwarantują już pełnej ochrony przed słońcem

2014-04-09  |  06:50
Kremy do opalania szybko tracą swoje właściwości, a zwietrzałe – nie dają skutecznej ochrony przed niekorzystnym działaniem promieni słonecznych. Dermatolodzy radzą, by kosmetyki z filtrem UV zużyć maksymalnie w ciągu 6 miesięcy po otworzeniu opakowania. Pod wpływem wysokiej temperatury w preparatach zachodzą niekorzystne zmiany i mogą pojawić się drobnoustroje. Przez to zmniejsza się aktywność substancji czynnej. Mimo aktualnej daty ważności, nie należy więc stosować takich kremów  w kolejnym sezonie.

Kosmetyki używane w poprzednim sezonie bardzo szybko tracą swoje właściwości i po upływie kilku miesięcy w ogóle nie chronią przed szkodliwymi promieniami słońca. Błędem jest również korzystanie wyłączenie z ko­sme­ty­ków do ma­ki­ja­żu, które mają fak­tor ochron­ny. Jest on jednak znacznie niższy niż składnik kremów specjalnie do tego przy­sto­so­wa­nych.

Na każdym z produktów powinno być oznaczenie filtru, najlepiej UVA i UVB. To jest bardzo ważne, żeby były oba filtry. Zawsze polecam produkty, które znajdują się w ofercie aptecznej, bo są one polecane przez farmaceutów, są naprawdę bezpieczne i gwarantują, że ta ochrona będzie pełna. Musimy pamiętać też o dobraniu odpowiedniego poziomu filtra. Niekoniecznie te filtry najwyższe są zawsze niezbędne do tego, żeby dobrze chronić skórę, filtry o niższym poziomie faktora również chronią w bardzo dobrym stopniu – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Jabłoński prezes firmy kosmetycznej Nuxe Polska.

Preparaty z filtrami mogą mieć postać kremu, mleczka, emulsji, żelu lub aerozolu. Zupełnie inne kosmetyki przeznaczone są dla skóry naczynkowej, inne do trądzikowej, a jeszcze inne do skóry  z przebarwieniami.

Powinniśmy pamiętać, że środki pielęgnujące, środki ochrony powinny być nakładane co dwie godziny, powinniśmy po wyjściu z wody również je ponownie aplikować. Polecam, aby już przy umiarkowanym słońcu stosować odpowiednie środki. Być może z troszeczkę niższym filtrem – mówi Jacek Jabłoński.

Dermatolodzy radzą, by pamiętać także o nakryciu głowy, nosić przyciemnione okulary i unikać przebywania na słońcu między godz. 10 a 15.  Badania naukowe wykazały, że nadmierna ekspozycja na promienie słoneczne może doprowadzić do poparzeń, powoduje przedwczesne starzenie skóry oraz  zwiększa ryzyko zachorowania na raka.

Powinniśmy przede wszystkim chronić skórę poprzez odpowiedni ubiór, żeby te części ciała, które są najbardziej narażone chronić: zakładać koszulki, chronić głowę. Jest to bardzo ważne dlatego, żeby móc się cieszyć przyjemnością słońca, ale jednocześnie nie narażać się na przykre konsekwencje – dodaje przedstawiciel firmy Nuxe.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.