Newsy

Polacy o jesieni: tęsknimy za słońcem i upałami

2013-10-11  |  06:00
Brakuje nam słońca i wysokich temperatur. Wielu z nas podchodzi jednak optymistycznie do tej pory roku i uważa, że jest to idealna czas na spotkania z przyjaciółmi.

Jesień jest wspaniała pod warunkiem, że jest słońce. Wtedy jest równie wesoła, co wiosna – mówią mieszkańcy Warszawy.

Wielu twierdzi, że gdy z drzew spadają liście, robi się coraz szybciej ciemno, a natura usycha, to wtedy dopada ich jesienna depresja.

Jesień jest radosna, jest kolorowa, bywa, że pada deszcz, ale wcale nie musimy od razu mieć depresji. Trochę to sobie wmówiliśmy – mówią rozmówcy agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Jednak jesienna depresja to nie mit, wiele osób faktycznie nie ma humoru przez pogodę.

Codziennie nie chce mi się wstawać z łóżka i najchętniej jadłabym tabliczki czekolady, tylko żeby uzupełnić magnez – przyznał mieszkaniec Warszawy.

Jesień to dla wielu jednak idealna pora na spotkania ze znajomymi. Częste kontakty z przyjaciółmi polecają także psychologowie.

– Spacer, piwo, dobre jedzenie, pogaduchy do późnej nocy. Jest zimno i trzeba się napić ciepłej herbaty – to dobry pretekst do częstych spotkań - podkreśla.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.