Newsy

Projektanci butów stawiają na obuwie z podeszwą amortyzującą nacisk stopy

2014-02-12  |  06:40
Projektanci obuwia coraz częściej dbają o to, by struktura podeszwy amortyzowała nacisk stopy na nierówne podłoże, buty nie przepuszczały wilgoci, a pot i nieprzyjemny zapach mogły wydostawać się na zewnątrz. Innowacyjne rozwiązania powodują, że  obuwie jest funkcjonalne i zapewnia użytkownikom komfort zarówno podczas intensywnego wysiłku, jak i codziennego użytkowania.

Pory w specjalnie dostosowanej membranie są dwadzieścia tysięcy razy mniejsze niż kropla wody. Woda z zewnątrz nie jest więc w stanie przeniknąć do środka buta. Natomiast są one siedemset razy większe niż cząsteczki pary wodnej. Bez problemu więc pot jest w stanie wyparować na zewnątrz buta i stopa na pewno zachowa suchość – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magdalena Albińska z firmy Clarks.

W tym sezonie, producenci po raz pierwszy wprowadzą do sprzedaży buty wykonane w najnowszej technologii Gore–Tex Surround. Ich zdaniem, to idealne obuwie zarówno do uprawiania sportów wyczynowych, jak i joggingu.

Technologia ta została zastosowana w podeszwie buta. Czyli w tym momencie podeszwa nie jest cała gumowa, tylko ma ona otwory, wygląda jak plaster miodu. Jest tam zastosowana teflonowa membrana, która chroni stopy przed podłożem, po którym chodzimy i nie przepuszcza wody do środka. Jest to unikalne rozwiązanie, ponieważ stopa może oddychać od spodniej strony, a zazwyczaj uniemożliwia to normalna podeszwa – tłumaczy Magdalena Albińska.

Producenci radzą, by do takich butów zakładać skarpety wełniane lub z mikrofibry. Bawełniane skarpety mają tendencję do wchłaniania wilgoci, co może powodować uczucie „mokrej stopy”.

To, że stosujemy w butach technologie nowoczesne, innowacyjne, które zapewniają komfort i są bardzo funkcjonalne, nie znaczy, że musimy tym samym rezygnować z aspektu modowego. Buty są fantastycznie wykonane, w ciekawych wzorach. Mogą to być nie tylko buty zimowe, ocieplane, ale również buty wizytowe, które założymy na ślub czy wesele – dodaje Magdalena Albińska z firmy Clarks.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.