Newsy

Wojciech Malajkat wspiera chorych na mukowiscydozę. Aktor weźmie udział w specjalnej kampanii

2015-01-05  |  06:50

Wojciech Malajkat przyznaje, że z duża przyjemnością zgodził się zostać ambasadorem Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą. Aktor podkreśla, że zawsze chętnie angażuje się w pomoc osobom chorym i wspiera je w trudnych momentach. Mukowiscydoza jest chorobą genetyczną. Nie da się jej wyleczyć.

Mukowiscydozę stwierdza się u jednego na cztery tysiące urodzonych dzieci. Chorują zarówno chłopcy, jak i dziewczynki. Podstawowym objawem jest produkcja przez organizm gęstego, lepkiego śluzu, który zatyka płuca i prowadzi do zagrażających życiu infekcji oraz utrudnia prawidłową pracę trzustki, co powoduje zaburzenia trawienia.

To dla mnie zaszczyt, że mogę wspierać ludzi, którzy próbują coś z tą ciężką chorobą zrobić i tych, którzy na nią chorują. Bardzo się cieszę, że mogę pomagać. Robię to z odruchu serca i oczywistej potrzeby – mówi Wojciech Malajkat w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą samodzielnie oraz we współpracy z innymi organizacjami prowadzi szereg kampanii społeczno-edukacyjnych, których celem jest zwrócenie uwagi na problemy osób zmagających się z tą chorobą. W kolejnej akcji weźmie udział Wojciech Malajkat.

W planie jest stworzenie klipów i rozmów, użycie mnie z całej siły, a ja się na to z całej siły zgadzam – dodaje Wojciech Malajkat.

Na mukowiscydozę cierpi w Polsce około 2 tys. osób.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.