Mówi: | prof. Zbigniew Lew-Starowicz |
Funkcja: | psychiatra |
Firma: | konsultant krajowy w dziedzinie seksuologii |
Prof. Zbigniew Lew-Starowicz: afery seksualne rozbudzają wyobraźnię kobiet
Profesor Zbigniew Lew-Starowicz uważa, że nagłaśniane przez media afery seksualne zamiast oburzać, rozbudzają wyobraźnię, szczególnie kobiet. W konsekwencji wzrastają ich wymagania w łóżku. Mężczyźni z kolei zaczynają się bać o to, czy będą potrafili sprostać oczekiwaniom partnerki.
Zdaniem prof. Zbigniewa Lwa-Starowicza afery seksualne zdarzały się zawsze, nie były tylko tak nagłaśniane, jak się to dzieje w ostatnim czasie.
– Teraz taka afera natychmiast trafia do różnych dzienników. Tymczasem w przeszłości też były afery. Pamiętam, w czasach odległej komuny były tzw. różowe baleciki. Dziewczynki tańczyły przed przedstawicielami władzy w skąpych strojach. Wtedy to była wielka afera, ale nie nagłaśniano tego tak, jak teraz – mówi seksuolog.
Opisywanie i komentowanie afer seksualnych nie oburza jednak, a rozbudza wyobraźnię. Coraz więcej kobiet zaczyna mieć większe wymagania w sferze seksualnej, a to z kolei wywołuje zagubienie mężczyzn.
– Kobiety zyskują, ale mężczyźni zaczynają się lękać – powiedział prof. Zbigniew Lew-Starowicz podczas gali "Osobowości i Sukcesy Roku 2015".
W ostatnim czasie wybuchły dwa skandale na tle seksualnym. W połowie lutego tygodnik „Wprost” pisał o szefie dużej redakcji, który dopuścił się mobbingu i molestowania seksualnego. Konsekwencją tego artykułu było odejście z pracy Kamila Durczoka, szefa redakcji „Faktów” stacji TVN. Dziennikarz zapowiedział jednak walkę w sądzie o dobre imię. Z kolei w marcu portal TagTheSponsor ujawnił prowokację, którą przeprowadził w związku z prostytucją modelek z Instagrama. Blogerzy podszyli się pod arabskich szejków i proponowali dziewczynom wyjazd na jacht oraz świadczenie usług, m.in. koprofilię.
Czytaj także
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-09-16: Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów
- 2024-08-19: Co czwarta kobieta poniżej 20. roku życia doświadczyła przemocy ze strony partnera. Problem dotyczy nie tylko krajów o niskich dochodach i dużych nierównościach
- 2024-08-08: Polki dość późno zaczynają myśleć o swojej niezależności finansowej na emeryturze. Nie mają konkretnie zdefiniowanych celów związanych z oszczędzaniem
- 2024-06-03: Filip Chajzer: Ciągły hejt i to, że non stop musiałem z kimś walczyć, przestało mi się spinać ze sobą. Moje 40. urodziny to jest rozpoczęcie gry już na moich zasadach
- 2024-05-22: Joanna Przetakiewicz: Podczas kampanii wyborczej kobietom wiele obiecano. Jak na razie nie widać rezultatów i jest duże rozczarowanie
- 2024-04-09: Polska w czołówce krajów UE pod względem odsetka kobiet badaczek. Ich udział spada jednak na wyższych szczeblach kariery naukowej
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-06: Enej: Współczesne kobiety muszą się mierzyć z nierównością w płacach i dostępie do stanowisk. Często stają przed trudnymi wyborami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.