Newsy

Prof. Zbigniew Lew-Starowicz: afery seksualne rozbudzają wyobraźnię kobiet

2015-03-26  |  06:50
Mówi:prof. Zbigniew Lew-Starowicz
Funkcja:psychiatra
Firma:konsultant krajowy w dziedzinie seksuologii
  • MP4
  • Profesor Zbigniew Lew-Starowicz uważa, że nagłaśniane przez media afery seksualne zamiast oburzać, rozbudzają wyobraźnię, szczególnie kobiet. W konsekwencji wzrastają ich wymagania w łóżku. Mężczyźni z kolei zaczynają się bać o to, czy będą potrafili sprostać oczekiwaniom partnerki.

    Zdaniem prof. Zbigniewa Lwa-Starowicza afery seksualne zdarzały się zawsze, nie były tylko tak nagłaśniane, jak się to dzieje w ostatnim czasie.

    Teraz taka afera natychmiast trafia do różnych dzienników. Tymczasem w przeszłości też były afery. Pamiętam, w czasach odległej komuny były tzw. różowe baleciki. Dziewczynki tańczyły przed przedstawicielami władzy w skąpych strojach. Wtedy to była wielka afera, ale nie nagłaśniano tego tak, jak teraz – mówi seksuolog.

    Opisywanie i komentowanie afer seksualnych nie oburza jednak, a rozbudza wyobraźnię. Coraz więcej kobiet zaczyna mieć większe wymagania w sferze seksualnej, a to z kolei wywołuje zagubienie mężczyzn.

    Kobiety zyskują, ale mężczyźni zaczynają się lękać – powiedział prof. Zbigniew Lew-Starowicz podczas gali "Osobowości i Sukcesy Roku 2015".

    W ostatnim czasie wybuchły dwa skandale na tle seksualnym. W połowie lutego tygodnik „Wprost” pisał o szefie dużej redakcji, który dopuścił się mobbingu i molestowania seksualnego. Konsekwencją tego artykułu było odejście z pracy Kamila Durczoka, szefa redakcji „Faktów” stacji TVN. Dziennikarz zapowiedział jednak walkę w sądzie o dobre imię. Z kolei w marcu portal TagTheSponsor ujawnił prowokację, którą przeprowadził w związku z prostytucją modelek z Instagrama. Blogerzy podszyli się pod arabskich szejków i proponowali dziewczynom wyjazd na jacht oraz świadczenie usług, m.in. koprofilię.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.