Newsy

Psycholog Maria Rotkiel będzie oswajać widzów z trudnymi tematami w programie „Tabu”

2014-08-13  |  06:50

Psycholog Maria Rotkiel będzie ekspertem dokumentalnej serii „Tabu”. W programie przygotowano odcinki poświęcone ludziom, którzy zmieniają płeć, zadają sobie ból dla przyjemności czy zajmują się prostytucją. Wszystko po to, by wytłumaczyć widzom, że inność nie znaczy nienormalność.

Program „Tabu” będzie oswajał z tymi zagadnieniami, na temat których nie mamy wiedzy, więc jesteśmy w stosunku do nich ostrożni, trochę się ich boimy, czasem reagujemy agresywnie, choć jesteśmy ciekawi. Program tę ciekawość zaspokoi, oswoi z tematem innej orientacji seksualnej, innych upodobań seksualnych, z tematem płciowości – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle psycholog Maria Rotkiel.

Cykl „Tabu Polska” to rodzima wersja amerykańskiej serii, która doczekała się dziewięciu sezonów. Dokumenty przedstawiają nietypowe style życia i zwyczaje, które znacząco odbiegają od tych, które są ogólnie przyjęte.

Wciąż mamy jednak dość konserwatywne poglądy. Program przede wszystkim oswoi ludzi z tym, że rodzina i miłość nie są tylko związane z relacją kobiety i mężczyzny i że tak naprawdę miłość nie zna granic płci, wieku i preferencji dopóki nikomu nie dzieje się krzywda – wyjaśnia Maria Rotkiel.

Dzięki temu programowi widzowie poznają Polaków, których życie prywatne budzi skrajne emocje. Będą to osoby z problemami tożsamości płciowej, ludzie nieakceptowani społecznie z powodu odmiennego zachowania czy wygląd. Program nie ma celu ośmieszenia kogokolwiek lub wystawienia na publiczny lincz.

Ma bardzo ważne przesłanie: inność to nie nienormalność. Czyli tej inności nie trzeba się bać. Myślę, że edukuje, edukuje i pokazuje granice pomiędzy tą innością, której nie trzeba się bać i faktycznie zachowaniami, które mogą być ryzykowne czy zagrażające. Bo czasami samemu tę granicę jest bardzo trudno wyczuć czy wyznaczyć – tłumaczy Maria Rotkiel.

Na antenie National Geographic Channel produkcję oglądać będzie można od 1 września, w każdy poniedziałek, o godzinie 22.00. W TTV cykl zaś nadawany będzie w czwartki o tej samej porze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.