Newsy

Ryszard Rembiszewski: Edukacja seksualna powinna być już od szkoły podstawowej. Pod tym względem jesteśmy krajem bardzo zacofanym

2017-11-28  |  06:17

Seks nie powinien być tematem tabu, a wczesna edukacja w tym zakresie uchroni młode osoby przed przykrymi sytuacjami, które mogą przysporzyć im wielu problemów – podkreśla Ryszard Rembiszewski. Przemilczanie tak ważnych spraw, bazujące na emocjach przekazy medialne, a także brak odpowiednich wzorców w otoczeniu rodzą strach i niezrozumienie. Jego zdaniem każdy wstydliwy temat można przekazać w przystępnej formie. Zajęcia edukacji seksualnej to także doskonałe miejsce, aby uczyć tolerancji i szacunku dla osób transpłciowych i homoseksualnych.

Ryszard Rembiszewski podkreśla, że walka o edukację seksualną trwa od wielu lat. W polskiej szkole nadal jednak próżno szukać programu, który miałby na celu rzetelne przekazanie uczniom wiedzy na temat seksualności człowieka. Według niego nauczyciele i rodzice udają, że jeśli nie poruszą z dziećmi i nastolatkami tematu seksu, to ten nie będzie istniał. Edukacja seksualna jest jedną z najbardziej potrzebnych nam rzeczy po to, by nie popełniać błędów i dokonywać świadomych wyborów.

– Już od szkoły podstawowej powinny być odpowiednio przekazywane pewne wiadomości, ale jesteśmy pod tym względem krajem bardzo zacofanym, pewne rzeczy zamiatamy pod dywan. Nie mówimy o tym, a potem bardzo nieprzyjemne sytuacje zdarzają się w życiu. Myślę, że powinniśmy być bardziej otwarci, bo to są rzeczy, które dotyczą każdego człowiek, i nie trzeba się wstydzić o tym mówić. W pewnym wieku, jeśli dzieci są małe, mówi się inaczej, gdy są dorosłe inaczej, ale trzeba mówić – mówi agencji Ryszard Rembiszewski, aktor, prezenter telewizyjny.

Potrzebę edukacji seksualnej dostrzegła też modelka Anja Rubik. Stąd pomysł na akcję sexed.pl. Na razie składają się na nią 60-sekundowe filmiki, w których każda z zaangażowanych osób opowiadają o swoich doświadczeniach. Powstała też lista najważniejszych tematów, wśród nich są konieczność badania się u ginekologa, antykoncepcja, pierwszy raz, masturbacja czy homoseksualność.

W projekt zaangażowali się m.in.  Roma Gąsiorowska, Małgorzata Szumowska, Monika Brodka, Magdalena Cielecka, Maciej Stuhr, Mateusz Banasiuk i Robert Biedroń.

– Polacy nie są w ogóle tolerancyjni. Kiedyś powiedziałem przy jednej ze swoich historii w życiu, że mnie nie obchodzi, co ktoś robi w łóżku, mnie obchodzi to, jaki ten człowiek jest w stosunku do innych i w stosunku do mnie, co robi, to jest najważniejsze. Uważam, że ponieważ Robert Biedroń robi tak dużo jako polityk i robi również dużo na rzecz osób ze środowiska LGBT, to naprawdę zasługuje na pochwałę, a nie na naganę – mówi Ryszard Rembiszewski.

Prezenter podkreśla, że poprzez internet dzieci i młodzież mają teraz wręcz nieograniczony dostęp do pornografii, zdjęć roznegliżowanych kobiet i stron z poradami internautów. Nie tam powinno być jednak źródło ich wiedzy. Podstawą powinna być gruntowna wiedza teoretyczna i szczera rozmowa.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.