Mówi: | Leszek Stanek |
Funkcja: | aktor, wokalista |
Leszek Stanek: Nosiłem kiedyś rudego lisa mojej babci. Byłem wtedy zupełnie nieświadomy cierpienia tego zwierzęcia
Aktor jest przekonany, że świat mody może się obejść bez okrucieństwa wobec zwierząt. Dowodem na to jest fakt, że coraz więcej znanych marek rezygnuje z futer w swoich kolekcjach. Leszek Stanek ma nadzieję, że Polacy coraz baczniej będą zwracać uwagę na to, co na siebie zakładają w sezonie zimowym. Wspomina też, że do tej pory ma wyrzuty sumienia z racji tego, że gdy był małym chłopcem, dla zabawy nosił na szyi lisa, którego babcia przez lata przechowywała w szafie.
Z danych fundacji Viva! wynika, że co roku w Polsce zabija się na futra aż 10 mln zwierząt. Jesteśmy pod tym względem drudzy w Europie, a trzeci na świecie. Leszek Stanek apeluje, by z tym skończyć. Naturalne okrycia wierzchnie nie kojarzą się już bowiem z luksusem, prestiżem i zamożnością, ale stały się symbolem bezduszności osób, które je noszą, i pazerności projektantów, którzy nie chcą słyszeć o zamiennikach.
– Jesteśmy w absolutnej czołówce narodów, które są przeciwnikami noszenia futer, ale z drugiej strony jesteśmy również w niechlubnej czołówce państw, które hodują najwięcej zwierząt na futra. Więc na dwoje babka wróżyła. Musimy edukować społeczeństwo, nie karać, nie oceniać, ale przede wszystkim edukować, że futra są absolutnie passé i że cierpienia zwierząt są passé. A w modzie jest szczęście, radość i opieka nad słabszymi – mówi agencji Newseria Lifestyle Leszek Stanek.
Aktor tłumaczy, że czasy, kiedy noszenie futer było krzykiem mody, odeszły już do lamusa. Sam do tej pory żałuje w sumie niewinnej zabawy z dzieciństwa.
– Nosiłem kiedyś rudego lisa mojej babci, ale wtedy byłem mały i zupełnie nieświadom cierpienia tego zwierzęcia, które wisiało u niej w szafie razem z molami. Dzisiaj już bym tego nie zrobił – mówi.
Leszek Stanek zdecydowanie popiera wprowadzenie całkowitego zakazu przemysłu futrzarskiego. Od wielu lat walczy o prawa zwierząt i bez wahania uczestniczy w kampaniach reklamowych przeciwko ich cierpieniu.
Czytaj także
- 2024-11-14: Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-28: Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-11-07: Anna Głogowska: Obsesyjnie sortuję śmieci. Jestem wściekła na wszystkich sąsiadów, którzy tego nie robią
- 2024-08-06: Nowa Komisja Europejska utrzyma „zielony” kurs. Jednak większy nacisk chce położyć na konkurencyjność gospodarki i dialog ze społeczeństwem
- 2024-07-09: Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację
- 2024-06-25: Naukowcy stworzyli zdrowszą odmianę czekolady. Wykorzystali do tego wyrzucane dotąd części owocu kakaowca
- 2024-07-19: Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.